سخنگوی اتحادیه لوازمیدکی خودرو، گفت: مطمئناً در صنفی که لوازمیدکی ۲۵۰ نوع خودرو را تأمین میکند لوازم بیکیفیت، قاچاق و تقلبی هم پیدا میشود. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی کاظمی؛ با اعلام اینکه طی ۲۰ ماه گذشته، به بیش از دوهزارو۵۰۰ پرونده تشکیل شده و در اتحادیه لوازمیدکی خودرو رسیدگی شده است، اظهار داشت: بیشتر این […]
سخنگوی اتحادیه لوازمیدکی خودرو، گفت: مطمئناً در صنفی که لوازمیدکی ۲۵۰ نوع خودرو را تأمین میکند لوازم بیکیفیت، قاچاق و تقلبی هم پیدا میشود. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی کاظمی؛ با اعلام اینکه طی ۲۰ ماه گذشته، به بیش از دوهزارو۵۰۰ پرونده تشکیل شده و در اتحادیه لوازمیدکی خودرو رسیدگی شده است، اظهار داشت: بیشتر این پروندهها مربوط به شکایت از فروش قطعات بیکیفیت و گرانفروشی بوده است. وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد قطعات یدکی خودروی موجود در بازار بیکیفیت است، بیان داشت: بیکیفیتی لوازمیدکی حاصل عدم مدیریت در گمرکات، سازمان استاندارد و سازمان صنعت،معدنوتجارت است که اگر این سه دستگاه وظایفشان را به درستی عمل کنند، بیکیفیتی در قطعات یدکی خودرو به صفر میرسد. وی در مورد قطعات یدکی قاچاق نیز، افزود: این قطعات، حدود پنج درصد بازار را در اختیار دارد و معلوم نیست چطور این قطعات بدون تعرفه و پرداخت عوارض گمرک و مالیات، از مبادی قانونی وارد کشور میشود و همکاران ما را در این صنف گرفتار میکند. سخنگوی اتحادیه لوازمیدکی خودرو، با تأکید بر اینکه برندهای مختلف باکیفیت در کشور وجود دارد، گفت: برخی از سوءاستفادهگران با گذاشتن تولیدات بیکیفیت خود درون کارتونهای لوازمیدکی برندهای شناخته شده، باعث بدگمانی خریدار به فروشنده میشود. کاظمی؛ به مردم توصیه کرد: حتماً از صنوفی که جواز کسب از اتحادیه را دارند لوازم مورد نیاز خود را تأمین کنند، زیرا این افراد آموزشهای لازم را دیدهاند. وی، واردات قطعات یدکی خودرو را بیشتر از کشورهای چین، هندوستان، تایوان و ترکیه اعلام کرد و گفت: البته خودروهایی مانند پراید و پژو و تیبا ۹۰ درصد قطعاتشان در داخل تولید میشود و برخی از خودروها مثل ال۹۰، حدود ۵۰ درصد از قطعاتشان تولید ملی است که امیدواریم بتوانیم در آیندهای نزدیک کل قطعات خودروها را در داخل تولید کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.