مدیرکل روابطعمومی وزارت نفت، درباره افزایش مصرف گاز و محدودیتهای واقعی در تولید هشدار داد. به گزارش مناقصهمزایده، علی فروزنده؛ در سیوپنجمین نشست رؤسای روابطعمومی صنعت گاز، گفت: ما با افزایش افسارگسیخته مصرف و محدودیتهای واقعی در تولید روبهرو هستیم و سرمایهگذاری فقط برای نگهداشت تولید در سطح کنونی گاز، سرمایهگذاری بسیار زیاد و قابلتوجهی […]
مدیرکل روابطعمومی وزارت نفت، درباره افزایش مصرف گاز و محدودیتهای واقعی در تولید هشدار داد. به گزارش مناقصهمزایده، علی فروزنده؛ در سیوپنجمین نشست رؤسای روابطعمومی صنعت گاز، گفت: ما با افزایش افسارگسیخته مصرف و محدودیتهای واقعی در تولید روبهرو هستیم و سرمایهگذاری فقط برای نگهداشت تولید در سطح کنونی گاز، سرمایهگذاری بسیار زیاد و قابلتوجهی خواهد بود؛ این واقعیتهایی است که باید بهصورت شفاف برای مردم توضیح داده شود. وی ادامه داد: آماده شدن برای چنین شرایطی که شرایط دشواری هم خواهد بود، به الزامهایی نیاز دارد که بخش مهمی از آن، الزامهای درونسازمانی و از مهمترین نکات آن، حرف زدن با مردم به صورت شفاف است. مدیرکل روابطعمومی وزارت نفت، افزود: اکنون ما با بحران انرژی در سراسر دنیا روبهرو هستیم و تصور نکنید این بحران انرژی تنها گریبان نسل آینده و فرزندان ما را میگیرد، بلکه هیچ دور نیست که گریبان نسل کنونی را هم بگیرد، پس اگر این واقعیت را بپذیریم باید با همه قوا برای رویارویی با این چالش آماده شویم و خط مقدم این رویارویی نیز همکارانمان در روابطعمومیها هستند. فروزنده؛ با بیان اینکه باید بکوشیم همه را درگیر بحث فرهنگی بهینهسازی کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم، گفت: از هیچ ظرفیت قابل استفادهای نباید بگذریم و همزمان به بهینهترین راهها نیز فکر کنیم. منابع ما همیشه محدود بوده و اکنون محدودتر از گذشته است، اما همین منابع محدود را نیز باید به بهینهترین شکل ممکن استفاده کنیم. وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم همه اقدامها، تلاشها و کارها را سنجشپذیر انجام دهیم و بعد سازوکاری برای سنجش این فعالیتها طراحی کنیم تا این سنجشپذیری این امکان را فراهم کند هم خودمان بدانیم کاری که انجام دادیم به واقع چقدر مؤثر بوده و هم بتوانیم پاسخگوی دیگران در این زمینه باشیم. مدیرکل روابطعمومی وزارت نفت، طراحی نقشهراه آینده صنعت نفت را که بخش بزرگی از آن، از این پس در فضای بهینهسازی و اقتصاد بهینهسازی تعریف میشود، نکتهای کلیدی خواند و تصریح کرد: درباره همه بخشها، چه پروژههای تعویض بخاریها و اصلاح موتورخانهها و چه کارهایی مانند فرهنگسازی و تبلیغات، نکته کلیدی اندازهگیری است، زیرا اگر توان اندازهگیری نداشته باشیم، در واقع کار را با چشم بسته انجام میدهیم و کار با چشم بسته هم نتیجه مشخصی ندارد. فروزنده؛ در پایان با بیان اینکه از خلاقیتها، ایدهها و ظرفیتهای داخل سازمانها نیز برای مسائل مختلف نباید غفلت کرد، افزود: امیدوارم بتوانیم فصلی نو را با ایدههای نو، انگیزه جدید و تلاش بیشتر در کاری که به ما سپرده شده، رقم بزنیم.
ضرورت تبلیغات برای تداوم صرفهجویی مصرف گاز در کشور
سیدجلال نورموسوی؛ سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، نیز با بیان اینکه در شرایط کنونی تدابیری برای عبور از بازهزمانی دو ماه آینده وجود دارد، اظهار کرد: یکی از تدابیری که میتواند دنبال شود، انجام تبلیغات برای تداوم صرفهجویی مصرف گاز در کشور است. افزون بر این با سردتر شدن هوا، نیاز به صرفهجویی بیشتری است و تبلیغات نیز تأثیر بیشتری دارد. وی ادامه داد: با طرح موضوع هدفمندی یارانههای انرژی از سال ۸۹، محتواهای مناسبی نیز برای ترغیب به صرفهجویی تهیه شده؛ این تبلیغات سبب کاهش سرانه مصرف انرژی گاز شده که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.