ریل ذوب‌آهن اصفهان به متروی تهران رسید

برای نخستین‌بار در کشور ریل ویژه خطوط مترو تولید شد؛ ریل ذوب‌آهن اصفهان به متروی تهران رسید ۵۰۰ تُن ریل UIC۵۴ که برای نخستین‌بار در کشور توسط صنعتگران ذوب‌آهن اصفهان تولید شده، تحویل خطوط مترو تهران شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی شایسته؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، با اعلام این خبر گفت: تولید […]

برای نخستین‌بار در کشور ریل ویژه خطوط مترو تولید شد؛

ریل ذوب‌آهن اصفهان به متروی تهران رسید

۵۰۰ تُن ریل UIC۵۴ که برای نخستین‌بار در کشور توسط صنعتگران ذوب‌آهن اصفهان تولید شده، تحویل خطوط مترو تهران شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی شایسته؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، با اعلام این خبر گفت: تولید این ریل در ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری است. وی یادآور شد: شرکت بهره‌برداری مترو، سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC۵۴ برای تعمیرات و نگهداری خطوط موجود، نیاز دارد. وی تصریح کرد: در حالی که کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانع ورود ریل به کشور شد با تولید ریلUIC۵۴ براساس استانداردهای بین‌المللی و باکیفیت مطلوبی در داخل کشور، خودکفایی در این بخش را شاهد هستیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، با اشاره به اینکه پیش‌تر ریل مترو از اتریش وارد می‌شد، خاطر نشان کرد: با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد. وی اظهار داشت: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان نه‌تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما را برای تأمین ریل از بین برده و وابستگی حمل‌ونقل ریلی را به سایر کشور‌ها کاهش می‌دهد. شایسته؛ گفت: ریلی ذوب‌آهن اصفهان، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال شده و مطمئناً استفاده مترو تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهر‌ها را هم که دارای مترو هستند برای استفاده از این نوع ریل ترغیب می‌کند. به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، برای اولین‌بار از ریل ملی ۶۰E1 ذوب‌آهن اصفهان جهت تعمیر و نگهداری خط۵ مترو تهران و حومه استفاده شد که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.