کارشناس خودرو و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، در گفتوگویی افزود: پیش از این هم در نشست سران قوا با افزایش قیمت خودرو موافقت شده بود، اما رئیسجمهور بنا به دلایلی، آن را ملغی اعلام کرد، اما افزایش ۱۸ درصدی که خودروسازان امروز اعلام کردند، قطعی است. به گزارش مناقصهمزایده، امیرحسن کاکایی؛ اضافه […]
کارشناس خودرو و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، در گفتوگویی افزود: پیش از این هم در نشست سران قوا با افزایش قیمت خودرو موافقت شده بود، اما رئیسجمهور بنا به دلایلی، آن را ملغی اعلام کرد، اما افزایش ۱۸ درصدی که خودروسازان امروز اعلام کردند، قطعی است. به گزارش مناقصهمزایده، امیرحسن کاکایی؛ اضافه کرد: با افزایش قیمتی که امروز اعلام شد خودروسازان همچنان پایینتر از قیمت بازار، تولیداتشان را بهفروش میرسانند حتی اگر خودروسازان تیراژ تولیدشان را افزایش دهند باز هم شاهد رشد هیجانی قیمت خودرو در بازار خواهیم بود. وی بیان داشت: با توجه به افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو که امروز اعلام شد، هر متقاضی در قرعهکشی خودرو برنده شود همچنان سودش تضمین است. این کارشناس خودرو، گفت: با وعدههای رئیسجمهور درباره تلاش برای مدیریت نرخ ارز، کنترل تورم و همچنین افزایش تولید، میتوان انتظار تعادل قیمت در بازار خودرو را داشت. همچنین عبدا… بابایی؛ کارشناس حوزه خودرو نیز، گفت: تا زمانی که قیمتها دستوری باشد چالش قیمت حل نخواهد شد، ۷۵ درصد یک محصول مواداولیه است، بنابراین اگر میخواهیم محصولی وارد بازار شود باید به مواداولیه دقت کنیم. کارشناس حوزه خودرو، ادامه داد: اگر قیمت مواداولیه درست باشد، همراه با هزینه مازاد بهطور حتم بازار کنترل میشود. اما اگر قیمتگذاری دستوری باشد و براساس قیمت تمام شده نباشد، بازار خودرو دچار چالش میشود. او گفت: تبدیل اموال به نقدینگی جزء الزامات است. باید به این امر که قیمت مواداولیه به اندازه نرخ دلار رشد داشته توجه کرد. در بحث مولدسازی خودروسازها باید از نقدینگی کمک بگیرند و اموالی را که در اختیارشان است، به فروش برسانند. بابایی؛ گفت: تا زمانی که اختلاف قیمت بازار و کارخانه وجود داشته باشد، چالش فروش نیز وجود دارد، ولی نگاهی که وزارت صمت به صنعت خودرو دارد، باعث آزادسازی قیمتها، بهبود تولید و کاهش واسطهها خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.