تدوین دستورالعمل خودران‌‌ها در ارتباط با دوچرخه‌سواران

هدف از تدوین این دستورالعمل تعیین استانداردهایی است که کمپانی‌های سازنده خودران‌‌ها باید هنگام طراحی و ساخت‌ رعایت کنند، مخصوصاً که صنعت خودران در حال سپری کردن مراحل تست و آزمایش و رسیدن به مرحله تجاری‌سازی است. به گزارش مناقصه‌مزایده، در آینده نه‌چندان دور، اکثر خیابان‌‌ها شاهد عبور و مرور خودران‌‌ها در کشورهای پیشرفته خواهد […]

هدف از تدوین این دستورالعمل تعیین استانداردهایی است که کمپانی‌های سازنده خودران‌‌ها باید هنگام طراحی و ساخت‌ رعایت کنند، مخصوصاً که صنعت خودران در حال سپری کردن مراحل تست و آزمایش و رسیدن به مرحله تجاری‌سازی است. به گزارش مناقصه‌مزایده، در آینده نه‌چندان دور، اکثر خیابان‌‌ها شاهد عبور و مرور خودران‌‌ها در کشورهای پیشرفته خواهد بود که به تدریج در سایر کشورهای دنیا هم رایج خواهد شد. براساس تخمین سازمان بهداشت جهانی سالانه ۴۱ هزار دوچرخه سوار در اثر سانحه یا تصادف رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. با اینکه هدف اصلی از طراحی و گسترش خودران‌‌ها کاهش تصادف و مرگ‌ومیر است، اما هنوز این دغدغه به‌طور کامل حل‌وفصل نشده است و هر چقدر کدنویسی یا برنامه‌نویسی در خودران‌‌ها دقیق‌تر می‌شود، ایمنی بیشتری حاصل خواهد شد. خودران‌‌ها با به‌کار‌گیری هوشمصنوعی و ماشین یادگیری و دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی عظیم در حال شکل‌گیری به تدریج قادر می‌شوند اشیاء و موقعیت‌‌ها را به درستی شناسایی کنند تا از برخورد و حادثه جلوگیری به عمل آورند. دستورالعمل‌‌ها و استانداردهای ایمنی دوچرخه‌سواران به هوش‌مصنوعی و سامانه‌های ایمنی خودرو کمک می‌کنند تا موقعیت‌های متنوع را شناسایی کرده و سطح ایمنی را بالاتر ببرند. خودران‌‌ها از این به‌بعد بهتر با زیرساخت‌ها و قوانین حرکت دوچرخه‌ها سازگاری پیدا خواهند کرد. پیتر راندر؛ ‌مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران آرگو‌ای‌آی، می‌گوید: «خلق و تدوین این دستورالعمل‌‌ها بخشی از تلاش‌های آرگو برای ایجاد اعتماد در بین اعضای جامعه و توسعه خودران‌هایی است که بالا‌ترین سطح راحتی و ایمنی را برای دوچرخه‌سواران به ارمغان بیاورد و رفتار ایمن و نامتناقض را گسترش دهد و طراحان و سازندگان تشویق شوند این دستورالعمل‌‌ها را رعایت کنند.» آرگو که در حال‌حاضر در حال انجام تست‌های مختلف روی خودران‌‌ها است و دامنه فعالیت آن علاوه بر آمریکا در کشور آلمان هم گسترش دارد، می‌گوید که با لیگ مذکور تعامل تنگاتنگ دارد و در حال بررسی و مطالعه رفتار دوچرخه سواران برای تعلیم هوش‌مصنوعی و ماشین یادگیری است. به این ترتیب بین خودرو و دوچرخه رابطه‌ای ایمن شکل می‌گیرد.