به دنبال اجباری شدن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت و تبدیل شدن آن از نمادی اختیاری و اعتمادساز به نمادی اجباری، طی روزهای اخیر برخی کسبوکارهای اینترنتی که سایتهای مطرح نیز در میانشان دیده میشوند، نسبت به حذف اینماد از درگاههایشان اقدام کردهاند. به گزارش سیتنا، یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد […]
به دنبال اجباری شدن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت و تبدیل شدن آن از نمادی اختیاری و اعتمادساز به نمادی اجباری، طی روزهای اخیر برخی کسبوکارهای اینترنتی که سایتهای مطرح نیز در میانشان دیده میشوند، نسبت به حذف اینماد از درگاههایشان اقدام کردهاند. به گزارش سیتنا، یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی است. از مهمترین عوامل مراجعه و اعتماد خریداران به کسبوکارهای اینترنتی شناسایی مالک کسبوکار و امکان مراجعه در صورت بروز اشکال، کامل و صحیح بودن اطلاعات کالا یا خدمات ارائه شده، گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش، واضح بودن روند برگرداندن کالا و بازپس گیری پول، محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران و تأیید امنیت سایت توسط یک مؤسسه و مرکز ملی اعتماد است. طی هفتههای اخیر موضوع اینماد بهطور جدی از طرف صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفته است و برخی موافق و برخی دیگر مخالف آن هستند. همچنین به گفته اعضای کمیسیون فینتک و پرداختیاری سازمان نظام صنفی رایانهای، اجرای اینماد به شکل اجباری، چیزی جز ضرر برای کسبوکارها و کاربران شبکههای آنلاین نخواهد بود و برخلاف مصوبات مجلس است. همچنین طی روزهای اخیر برخی از سایتهای اینماددار، اقدام به حذف اینماد خود از سایت کردهاند و به پویش #اینماد-اجباری پیوستهاند. تعدادی از این سایتها و استارتآپها شامل علی بابا، شیپور، دیوار، آپارات، جاباما، مکتبخونه، ابر آروان، جیبرس، تخفیفان، پردیس، آقای پرداخت، سنجاق، زرین پال، نتبرگ، ترجمیار و… هستند. برخی از این کسبوکارها در توئیتر اعلام کردهاند که اینماد خود را از سایت حذف کردهاند.
ش
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.