۷۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۱۲۰۰ طرح پژوهشی مصوب شد

۷۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۱۲۰۰ طرح پژوهشی مصوب شد رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: اعتبار مصوب برای یک‌هزار و ۲۰۰ طرح پژوهشی ارایه شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به این صندوق در دو سال گذشته ۷هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بوده که به زودی پرداخت خواهد شد. به گزارش ایرنا، بهزادسلطانی […]

۷۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۱۲۰۰ طرح پژوهشی مصوب شد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: اعتبار مصوب برای یک‌هزار و ۲۰۰ طرح پژوهشی ارایه شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به این صندوق در دو سال گذشته ۷هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بوده که به زودی پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بهزادسلطانی در نشست با مسؤولان دانشگاه‌ها، صنعتگران و رؤسای شرکت‌های دانش‌بنیان کهگیلویه‌و‌بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، افزود: در این مدت یک هزار و ۸۰۰ طرح پژوهشی از سوی دوهزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان کشور به صندوق نوآوری و شکوفایی ارسال شده که از این تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ مورد مصوب شده و ۶۰۰ مورد نیز رد و یا برای اصلاح برگشت داده شده است.

وی بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی و با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب شد.

سلطانی اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در مرحله تولید و اقتصادی شدن هستند، حمایت کرده و به آنان تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: سرمایه اولیه این صندوق ۳۰ هزار میلیارد ریال به اضافه نیم‌درصد بودجه عمومی دولت است.

سلطانی ابراز داشت: از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و از نیم‌درصد بودجه عمومی دولت نیز هیچ مبلغی اختصاص نیافته است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود: این صندوق یک نهاد مالی همچون بانک نیست و همه ساله نیز ردیف بودجه‌ای مشخصی ندارد بلکه باید از این منابع با پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۱ درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور توسعه درآمدزایی آن تلاش کرد.

سلطانی با اشاره به این که کهگیلویه‌وبویراحمد از صندوق پژوهش فن‌آوری محروم است؛ بیان کرد: در ۶ ماه اخیر، ۷ مجوز راه‌اندازی صندوق پژوهش و فن‌آوری در کشور صادر شده درحالی که در ۱۲سال قبل ازآن تنها ۱۸مجوز صادر شده است.

وی از شروط مهم استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی شامل ثبت شدن شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها، خصوصی یا تعاونی بودن، دانش‌بنیان بودن نام برد.

سلطانی اظهار کرد: ۶هزار شرکت در کشور متقاضی دانش‌بنیان شدن هستند که برای ثبت شدن اقدام به ارسال مدارک و مستندات نموده‌اند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور سقف تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان را ۳۰۰ میلیارد ریال و میزان پرداخت سرمایه در گردش نیز ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت: کهگیلویه‌وبویراحمد دارای ۳ شرکت دانش‌بنیان است که این میزان ۰٫۱ درصد کل شرکت‌های دانش‌بنیان کشور است؛ در حالی که باید سهم آن با ۱۰برابر افزایش به یک درصد شرکت‌های دانش‌بنیان برسد.

 

وی گفت: طرح‌های پژوهشی مصوب کهگیلویه‌وبویراحمد در دوسال اخیر ۳ مورد بوده است که این میزان ۰٫۲۵درصد کل طرح‌های پژوهشی کشور بوده است.