افزایش مهارت دانش‌آموزان در علوم و ریاضی با بازی‌های ویدیویی

نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد افزایش مهارت دانش‌آموزان در علوم و ریاضی با بازی‌های ویدیویی محققان استرالیایی می‌گویند انجام بازی‌های آنلاین ویدیویی می‌تواند منجر به عملکرد بهتر دانش‌آموزان در برخی از دروس شود. به گزارش مهر، محققان دانشگاه RMIT ملبورن استرالیا با انجام مطالعه بر روی ۱۲هزار دانش‌آموز به بررسی رابطه بازی‌های ویدیویی آنلاین و […]

نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد

افزایش مهارت دانش‌آموزان در علوم و ریاضی با بازی‌های ویدیویی

محققان استرالیایی می‌گویند انجام بازی‌های آنلاین ویدیویی می‌تواند منجر به عملکرد بهتر دانش‌آموزان در برخی از دروس شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه RMIT ملبورن استرالیا با انجام مطالعه بر روی ۱۲هزار دانش‌آموز به بررسی رابطه بازی‌های ویدیویی آنلاین و تأثیر آن بر روی عملکرد ‌آموزشی آن‌‌ها پرداختند و متوجه شدند که این موضوع تأثیر مثبتی بر روی برخی از دروس دانش‌آموزان دارد.

به گفته محققان اگر چه گذراندن وقت در فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند عملکرد ضعیف کودکان در مدرسه را به دنبال داشته باشد اما انجام بازی‌های ویدیویی چنین تأثیر مخربی را بر روی آن‌‌ها ندارد.

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که انجام بازی‌های ویدیویی می‌تواند موجب افزایش مهارت نوجوانان در ریاضی، علوم و خواندن هم شود.

همچنین محققان استرالیایی بر این باور هستند که انجام بازی‌های ویدیویی موجب بهبود مهارت‌های مختلف یادگیری در مدرسه نیز خواهد شد.

نتایج تحقیق حاکی از این موضوع است که آن دست از دانش‌آموزانی که تقریباً هر روز به انجام بازی‌های آنلاین می‌پردازند دارای میانگین نمره بیش‌تری در درس ریاضی و علوم نسبت به سایر دانش‌آموزانی هستند که چنین رویه‌ای را دنبال نمی‌کنند.

این در حالی است که محققان به هیچ‌وجه انجام بازی‌های خشن را پیشنهاد نمی‌کنند.

در واقع با انجام بازی‌های ویدیویی، شخص باید به حل معماهای موجود در بازی بپردازد تا به مرحله بعد برسد که این امر باعث به‌کارگیری اطلاعات عمومی و مهارت‌های مرتبط با خواندن، ریاضی و علوم می‌شود که دانش‌آموز آن‌‌ها را در مدرسه فرا گرفته است.

البته تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان موجب کاهش چشمگیر نمرات آن‌‌ها می‌شود.