اما و اگرهای انتخاب اپراتور خارجی در بنادر با توجه به اینکه در روزهای اخیر اخبار مربوط به برگزاری فراخوان مزایده انتخاب اپراتور فاز یک بندر شهید رجایی منتشر شده است، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی معیار انتخاب اپراتور خارجی در بنادر را تعهد بار ترانشیپ اعلام میکند و میگوید شرکتهایی میتوانند وارد سرمایهگذاری شوند […]
اما و اگرهای انتخاب اپراتور خارجی در بنادر
با توجه به اینکه در روزهای اخیر اخبار مربوط به برگزاری فراخوان مزایده انتخاب اپراتور فاز یک بندر شهید رجایی منتشر شده است، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی معیار انتخاب اپراتور خارجی در بنادر را تعهد بار ترانشیپ اعلام میکند و میگوید شرکتهایی میتوانند وارد سرمایهگذاری شوند که تعهد بار ترانشیپ داشته و ترانزیت را هم تقویت کنند.
به گزارش تیننیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره شاخص انتخاب اپراتورهای بندری، میگوید شاخص انتخاب اپراتورهای خارجی در بنادر، تعهد بار ترانشیپ است.
محمدسعیدنژاد با اشاره به سرمایهگذاریهای خارجی در بنادر میگوید بهطور کلی سرمایهگذاریهای خارجی در بخش حمل و نقل که با هدف جذب بازار محلی انجام میشود، به موفقیتهای زیادی نمیرسد اما زمانیکه با هدف توسعه صادرات باشد، منجر به نتایج مطلوب میشود.
وی با تأکید بر اینکه شرکتهایی میتوانند وارد سرمایهگذاری شوند که تعهد بار ترانشیپ داشته و ترانزیت را هم تقویت کنند، ادامه میدهد شرکتهایی که این تعهدات را بدهند نسبت به سایرین اولویت دارند.
در ادامه مجیدطهرانی، گزارشی در حوزه فرصتها و چالشهای سرمایهگذاری خارجی در بنادر ارایه کرد.
طهرانی با بیان اینکه ورود پول همراه بازار و تخصص و دسترسی به بازار پولی و مالی جهان از جمله مزایای سرمایهگذاری خارجی است، گفت: نیاز به سرمایهگذاری معمولاً در کشورهایی رخ میدهد که نظام پولی ضعیفی دارند، مصارف بیشتر از مخارج و واردات بیشتر از صادرات است.
وی با اشاره به نقاط ضعف سرمایهگذاری خارجی، گفت: نرخ بالای سرمایهگذاری خارجی و حجم کم سرمایهگذاری در عمل یکی از مشکلات است، زیرا سرمایهگذاران خارجی مذاکرهکنندگان حرفهای هستند و براساس بازده طرح، میزان سرمایهگذاری را تعیین میکنند که عملاً بسیار بالا نیست.
پیشنهاد تعیین شاخصهای ارتقای ایمنی دریانوردی در قالب اهداف ۵ ساله
مدیرکل دفتر سازمانهای تخصصی و بینالمللی سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد داد بر اساس میزان ارزیابی ریسک، اهداف کلان بخش دریایی تهیه و بر اساس آن شاخصهای ارتقای ایمنی به عنوان اهداف ۵ ساله تعیین و این شاخصها هر سال ارزیابی شود.
حسینعباسنژاد با اشاره به استانداردهای هدفمند در قالب ارتقای گام به گام سطح ایمنی، میگوید چند سالی است که IMO درباره الزامات استانداردهای هدفمند، تحقیق و بررسی کرده که تا سال ۹۷ به تصویب خواهد رسید.
به گفته وی تدوین این استانداردها و تدوین مقررات در سطح جهانی است و کلیه مؤسسات ردهبندی را تحتتأثیر قرار خواهد داد.
واگذاری ترمینال کانتینر بندر خرمشهر به بخش خصوصی
در طول هفته گذشته، مدیر بنادر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری مزایده واگذاری ترمینال کانتینر بندر خرمشهر خبر داده و گفته بود شرکت کشتیرانی جنوب خط برنده این مزایده شد.
عادلدریس، با اشاره به برگزاری مزایده واگذاری ترمینال کانتینر بندر خرمشهر، میگوید شرکت کشتیرانی جنوب خط برنده این مزایده شد، به این ترتیب کلیه عملیات احداث و بهرهبرداری از ترمینال کانتینر بندر خرمشهر با سرمایهگذاری ۸۶ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.