نبود مدیریت واحد در بخش صادرات

نبود مدیریت واحد در بخش صادرات مدیرکل راه‌و شهرسازی استان اردبیل با بیان این‌که هر چه بوروکراسی‌ اداری در بخش صادرات کم‌تر شود، بسیار بهتر از اعطای مشوق‌های صادراتی است، گفت: بهترین مشوق برای صادرات، حذف بسیاری از بوروکراسی‌های زائد و اضافی است. خلیل محبت‌خواه در گفت‌و‌گو با «صما» اظهار کرد: مثلاً در مرزهای کشور […]

نبود مدیریت واحد در بخش صادرات

مدیرکل راه‌و شهرسازی استان اردبیل با بیان این‌که هر چه بوروکراسی‌ اداری در بخش صادرات کم‌تر شود، بسیار بهتر از اعطای مشوق‌های صادراتی است، گفت: بهترین مشوق برای صادرات، حذف بسیاری از بوروکراسی‌های زائد و اضافی است.

خلیل محبت‌خواه در گفت‌و‌گو با «صما» اظهار کرد: مثلاً در مرزهای کشور هم مرزبانی، هم گمرک، هم پایانه و هم حمل‌ونقل فعالند که هر کدام برای خود مستقل عمل می‌کنند، در حالی که این بخش‌ها همه یک مجموعه هستند و باید تحت مدیریت واحد کار کنند. اما به دلیل نبود مدیریت واحد یک سردرگمی در اینجا ایجاد شده است.

این مسؤول با بیان این‌که در دوره پس از برجام برای بهبود وضعیت صادرات خدمات فنی‌ و مهندسی و فعالیت در این زمینه باید در تمام زمینه‌ها از آمادگی کامل برخوردار باشی اضافه ‌کرد: در مرحله بعدی بعد از آن‌که در این بخش جواب گرفتیم، می‌توانیم در زمینه صادرات هم فعالیت کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که پیشرفت‌ها در بعد از برجام هنوز ملموس نیست، تأکید ‌کرد: تمام خدمات مهندسی باید براساس اصول حرفه‌ای و اخلاقی این رشته مورد تأکید قرار بگیرد و در این راستا اگر سازمان نظام مهندسی هم بتواند در ارایه خدمات مهندسی‌ و اخلاق حرفه‌ای، به‌طوری که انتظار می‌رود عمل کند، قطعاً پیامدهای خیلی خوبی برای نظام مهندسی و ساخت‌وساز جهت صادرات خدمات فنی ‌و مهندسی خواهد داشت.