مدیر فناوری شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی خبر داد افزایش سهم سیانجی در سبد خودرو به ۳۰ درصد تا افق ۱۴۰۴ مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، از افزایش سهم سیانجی در سبد خودرو به ۳۰ درصد تا افق ۱۴۰۴ خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده،رضا کاظمنژاد؛ با اشاره به […]
مدیر فناوری شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی خبر داد
افزایش سهم سیانجی در سبد خودرو به ۳۰ درصد تا افق ۱۴۰۴
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، از افزایش سهم سیانجی در سبد خودرو به ۳۰ درصد تا افق ۱۴۰۴ خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده،رضا کاظمنژاد؛ با اشاره به اهمیت امضای قرارداد ۴۵ هزار خودروی دوگانهسوز تاکسی و وانت بین شرکت ملی پخش و ایرانخودرو، اظهار کرد: این امر اقدام مهمی بود که در بخش تولید کارخانهای خودروهای دوگانهسوز در دولت سیزدهم برای نخستینبار این گام برداشته شد. به گفته وی؛ درصورت بسترسازی مناسب، انعقاد چنین قراردادهایی در اولویت برنامههای شرکت ملی پالایش و پخش خواهد بود تا با حمایت شرکت مذکور روند تولید و تبدیل خودروهای دوگانهسوز شتاب بیشتری بگیرد. مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، افزود: در حالحاضر سهم سیانجی در سبد سوخت کشور ۲۱٫۲ درصد معادل مصرف روزانه ۲۲٫۴ میلیون مترمکعب سیانجی بوده که براساس افق تعریف شده در سال ۱۴۰۴ مقرر شده است تا مصرف سیانجی در بخش حمل و نقل (خودروهای سبک) به ۳۰ درصد افزایش یابد. کاظمنژاد؛ با اشاره به چالشهای صنعت سیانجی، تصریح کرد: اصلاح فاصله منطقی قیمت سوخت بنزین و گاز از جمله مواردی است که باید بررسی و توسط مراجع ذیصلاح تصمیمگیری شود. وی در ادامه، توضیح داد: افزایش سهم سیانجی در سبد سوخت خودرو مستلزم این است که قیمت سوخت اصلاح شود و با مابهالتفاوتی که بین قیمت سوخت مایع و بنزین ایجاد میشود، مشوقی برای طیف بازار مصرف و افزایش اقبال عمومی برای توسعه هرچه بیشتر این سوخت فراهم شود. مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، تصریح کرد: در این مسیر باید از تکنولوژی بهروز و کارآمد استفاده شود که در بخش تبدیل کارگاهی خودروها این مهم بهزودی اتفاق خواهد افتاد و آن استفاده از لوازم و ملزومات نسل۴ است که کارآیی بهتر و مصرف گاز کمتری خواهد داشت. مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، برای کسب نتیجه قابل قبول در این عرصه نیاز است بین نهادها و سازمانهای مرتبط در توسعه صنعت سیانجی؛ اعم از وزارت نفت، وزارت صمت، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور، خودروسازان، تولیدکنندگان تجهیزات و قطعات سوخت و… وحدترویه ایجاد شود. وی با اشاره به ضرورت افزایش سهم داخلیسازی و توان مهندسی در تولید تجهیزات تصریح کرد: در این راستا نیاز است تا برنامههای مدونی جهت گسترش دامنه ساخت داخلی قطعاتی مانند مخازن و کیتها انجام شود تا نه تنها بازار داخلی از تجهیزات اشباع شود بلکه زمینه و شرایط صادرات این تجهیزات نیز میسر گردد. کاظمنژاد؛ از دیگر برنامههای در دست اقدام این شرکت خبر داد و افزود: ظرفیت برای دوگانهسوز کردن خودروهای دیزلی وجود دارد تا این خودروها هم از سوخت دیزل و هم سیانجی بتوانند استفاده کنند تا با مدیریت مصرف بهینه سوخت بخشی از مصرف گازوئیل از این طریق کاهش یابد. کاظمنژاد؛ همچنین اظهار کرد: به دنبال تماس و برقراری ارتباط و برگزاری نشست با مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی به همراه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران و سایر مدیران این شرکت، مشکل ارتباط سامانه gcr.niopdc.ir از دیروز دوشنبه برطرف و ارتباط با سامانه فوق برقرار شد. وی اظهار کرد: باتوجه به اقدامات صورت گرفته از امروز کلیه ارتباطات و خدمات سامانه فوق برقرار میشود، بنابراین سامانه تبدیل کارگاهی دوگانهسوز کردن خودروها آماده خدمترسانی خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.