مدیرکل دفتر حملونقل مسافری سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: اجرای طرح نوسازی ناوگان حملونقل جادهای خود نقش بسیار مؤثری در حوزه کاهش آلایندههای جوی و همچنین کاهش تصادفات جادهای دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقرجوان؛ او ادامه داد: در حالحاضر یکی از اصلیترین برنامهها و اولویتهای شرکتهای حملونقلی نوسازی ناوگان است که […]
مدیرکل دفتر حملونقل مسافری سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: اجرای طرح نوسازی ناوگان حملونقل جادهای خود نقش بسیار مؤثری در حوزه کاهش آلایندههای جوی و همچنین کاهش تصادفات جادهای دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقرجوان؛ او ادامه داد: در حالحاضر یکی از اصلیترین برنامهها و اولویتهای شرکتهای حملونقلی نوسازی ناوگان است که باید در دستور کار تمامی بخشها قرار گیرد. این مقام مسؤول، گفت: اصلیترین مسؤولیت شرکتهای حملونقلی، افزایش ایمنی و رعایت مقررات است که با اجرای آنها ما شاهد کاهش تصادفات در جادههای کشور خواهیم بود. باقرجوان؛ ادامه داد: یکی از برنامههای مهم در بخش جادهای استفاده از هوشمصنوعی است که با اجرای آن علاوه بر افزایش آسایش و ایمنی به نوعی میتوانیم میزان تصادفات را در تمامی بخشها کاهش دهیم. مدیرکل دفتر حملونقل مسافری، گفت: با توسعه زیرساختهای کشور از امسال تا سال آینده ما شاهد رشد چشمگیر نوسازی ناوگان حملونقلی خواهیم بود.
وابستگی بیش از حد خودروسازان اروپایی به تراشههای آسیایی
مدیرعامل سابق بوش، به تازگی درخصوص صنعت خودروسازی اروپا، گفته است: خودروسازی این قاره برای تأمین قطعات حیاتی نیمههادی و سلولهای باتری بیش از حد به آسیا و سایر قارهها وابسته شده است. امروز شرکت قطعهسازی رابرت بوش یک کارخانه تولید تراشه به ارزش یک میلیارد یورو معادل ۱٫۲ میلیارد دلار را در آلمان افتتاح کرد. افتتاح این کارخانه یک رکورد سرمایهگذاری توسط بزرگترین قطعه ساز دنیا و پیشرو در زنجیره تأمین خودروسازان است. بوش؛ مدعی است این کارخانه توانایی تولید انواع قطعات برای ساخت خودروهای الکتریکی و خودران را دارد. این کارخانه نیمههادی آلمان واقع در شهر درسدن قرار دارد، درحالی افتتاح شد که صنعت خودروسازی با کمبود جهانی تراشه مبارزه میکند. با افتتاح این کارخانه توانایی بوش برای خدماترسانی مستقیم به خودروسازان با تکیه کمتر به تولیدکنندگان و قطعهسازان واسط، افزایش خواهد یافت. هارالد کروگر؛ عضو هیأتمدیره این قطعهسازی به تازگی بیان کرده است: «هر تراشهای که در شهر درسدن میسازیم، جدا از آمار کمبود جهانی خواهد بود که این مسأله به صنعت خودروسازی و قطعهسازی کمک خواهد کرد.» آنگلا مرکل؛ نیز در مراسم افتتاحیه این شرکت تولیدی به صورت آنلاین شرکت و گفت: «کمبود نیمههادیها مانع از بهبود وضع اقتصادی آلمان شده است، بنابراین تقویت انعطافپذیری در برابر اختلالات عرضه محصولات خارجی مهم است.» وی افزود: ما در موقعیت قطبی نسبت به تأمین تراشه نیستیم و باید تلاش کنیم و نسبت به تولید جاهطللب باشیم. رقبای ما در سراسر جهان خواب نیستند. کارخانه بوش تراشههای تخصصی مدیریت نیرو و مدارهای مجتمع ویژه کاربرد در سیستمهای دستیاری راننده، خودروان، ایمنی و فناوری رفاهی خودرو طراحی و تولید خواهد کرد. لازم به ذکر است، افتتاح این کارخانه کمبود محصولات و سیستمهای که به میکروکنترلر نیاز دارند و معضل خودروسازان درخصوص این چالش که با توقف خط تولید مواجه شدند را بر طرف نخواهد کرد. آصف انور؛ در مؤسسه استراتژی آنالیز با اشاره به موضوع فوق، گفت: کارخانه ساخت تراشه بوش یا همان «فاب» ممکن است نیازهای تولید قطعات بوش و برخی از خودروسازان را حل کند، اما بعید است بتواند به عنوان یک راهکار اساسی در برطرفسازی کمبودهای فعلی صنعت خودرو قطعهسازی اثر مثبت داشته باشد. بنابراین تأثیر چندانی در عرضه خودرو به بازار نخواهد داشت. کارخانه بوش ۲۰۰ میلیون یورو معادل ۲۴۳ میلیون دلار به عنوان کمک دولتی تحت یک طرح سرمایهگذاری اتحادیه اروپا دریافت کرده است، تولید تراشه برای قطعات برقی خودروها و ابزارهای صنعتی در ماه ژوئیه در «فاب» آغاز خواهد شد. تولید سایر تراشههای دیگر برای سیستمهای ایمنی و خودران نیز در ماه سپتامبر سال میلادی آینده آغاز خواهد شد. مارگرت وستاگر نائبرئیس کمیسیون اروپا، گفت: «فناوری پیشرفته در کارخانه تازه تأسیس نیمههادی بوش در شهر درسدن نشان میدهد که چه نتایج برجستهای را میتوان با همکاری صنعت و دولت به دست آورد.» هارالد کروگر؛ نیز در این باره، اظهارنظر کرد: بوش از یک فشار استراتژیک گستردهتر بروکسل برای احیای صنعت نیمههادی اورپا حمایت میکند. طرحی که اخیراً رونمایی شده است، هدف افزایش دو برابری سهم منطقه از تولید تراشه جهانی و رسیدن به ۲۰ درصد از تولید جهانی تا سال ۲۰۳۰ دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.