آمارهای رسمی حاکی از آن است که ایرانخودرو و سایپا مجموعاً در سال۹۹، ۹۸۳هزار دستگاه خودروی سواری و وانت سبک تولید کردهاند. این رقم برای سال۹۸، حدود ۸۳۰ هزار دستگاه بوده است. به گزارش رویترز، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن در سال ۲۰۲۰ با اینکه ۱۱درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش فروش داشته ۹٫۵۲۸ […]
آمارهای رسمی حاکی از آن است که ایرانخودرو و سایپا مجموعاً در سال۹۹، ۹۸۳هزار دستگاه خودروی سواری و وانت سبک تولید کردهاند. این رقم برای سال۹۸، حدود ۸۳۰ هزار دستگاه بوده است. به گزارش رویترز، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن در سال ۲۰۲۰ با اینکه ۱۱درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش فروش داشته ۹٫۵۲۸ میلیون خودرو تولید کرده است و در واقع به صورت ماهانه حدود ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو راهی بازار جهانی کرده است. این رقم باعث شد تا تویوتا در سال ۲۰۲۰ بزرگترین شرکت تولیدکننده خودرو در جهان شود. شرکت فولکسواگن هم توانست در همین سال و علیرغم کاهش ۱۵ درصدی تولید نسبت به سال۲۰۱۹، ۹٫۳میلیون دستگاه راهی بازار کند. شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن گزارش داده، علیرغم همه کاستیها اما میخواهد میزان تولید خود برای ماه ژانویه پیشرو را دوباره به ۸۰۰ هزار دستگاه در ماه برساند. این شرکت در بیانیه خبری خود گفته که ما براساس پیشبینی تولید ۹ میلیون دستگاه خودرو برای سالجاری میلادی به فعالیت خود ادامه خواهیم داد. در صورتی که تولید ۸۰۰ هزار دستگاهی برای ماه ژانویه محقق شود نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۱، ۶۰ هزار دستگاه بیشتر خواهد بود. شیوع ویروس کرونا و متعاقباً اعمال تعطیلیهای کرونایی و توقف فعالیت کارخانههای تولیدی تراشههای الکترونیکی در مالزی و ویتنام باعث کمبود این قطعات برای خودروسازان در بازار جهانی شده و تولید آنها را پایین آورده است. فقط در ماه ژانویه تویوتا مجبور شده به خاطر نبود قطعات از خیر تولید ۱۴ هزار دستگاه خودرو بگذرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.