المپیک ریو۲۰۱۶

المپیک ریو۲۰۱۶ رستم و سهراب؛ ستاره‌های شاهنامه سهراب‌مرادی با مهار وزنه ۱۸۲ کیلوگرم یک ضرب، ۲۲۱ کیلوگرم دو ضرب و مجموع ۴۰۳ کیلوگرم دومین طلای کاروان امام رضا را در شب ولادت امام هشتم به دست آورد. به گزارش «ورزش‌سه»، مسابقات وزنه‌برداری دسته ۹۴ کیلوگرم المپیک ریو از ساعت ۲:۳۰ آغاز شد و ایران دو […]

المپیک ریو۲۰۱۶

رستم و سهراب؛ ستاره‌های شاهنامه

سهراب‌مرادی با مهار وزنه ۱۸۲ کیلوگرم یک ضرب، ۲۲۱ کیلوگرم دو ضرب و مجموع ۴۰۳ کیلوگرم دومین طلای کاروان امام رضا را در شب ولادت امام هشتم به دست آورد. به گزارش «ورزش‌سه»، مسابقات وزنه‌برداری دسته ۹۴ کیلوگرم المپیک ریو از ساعت ۲:۳۰ آغاز شد و ایران دو نماینده در این دسته داشت؛ علی‌هاشمی و سهراب‌مرادی روی تخته رفتند تا برای مدالی دیگر در وزنه‌برداری تلاش خود را به‌کار گیرند. کار وزنه‌برداران ایرانی با تلاش علی‌هاشمی آغاز شد که او توانست وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را مهار کند؛ اما امید اصلی مدال ایران با اقتدار روی تخته آمد. سهراب‌مرادی در درخواست اول خود وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی را درخواست داد اما در تلاش اول نتوانست آن را مهار کند تا نفس‌‌‌‌ها در سینه حبس شود. او در حرکت دوم خود به راحتی این وزنه را بالای سر برد تا با همین حرکت بالاتر از رقبای تایلندی و بلاروسی درصدر قرار بگیرد. سهراب با این‌که صدرنشین حرکت یک ضرب بود، وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را درخواست داد تا در سومین حرکت سالن را به وجد بیاورد. سهراب مرادی با ۵ کیلوگرم اختلاف نسبت به نفر دوم به‌کار خود در حرکت تک ضرب خاتمه داد. حرکات دوضرب ایرانی‌‌‌‌ها با حضور علی‌هاشمی همراه بود. او در اولین تلاش خود به راحتی وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را بالای سر برد تا شروع خوبی داشته باشد. او در درخواست‌های دوم و سوم وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را امتحان کرد اما موفق به مهار آن‌‌‌‌ها نشد تا با مجموع ۳۸۳ کیلوگرم به‌کار خود خاتمه دهد. اما حضور سهراب مرادی فوق‌العاده بود. او در اولین حرکت ۲۲۱ کیلوگرم را مهار کرد تا مدال خود را در همان ابتدا مسجل کند. سالن تحت تأثیر او بود. سهراب‌مرادی بدون این‌که وزنه دوم را بزند طلای خود را مسجل کرد چرا که رقبای او نتوانستند حتی به رکورد تلاش اول او برسند. سهراب در دومین تلاش به رکورد ایلیا ایلین حمله کرد تا رکورد ۲۳۳ را مهار کند اما نتوانست. او یک بار دیگر در سومین تلاش ۳۳۱ را درخواست کرد و یک بار دیگر بدون این‌که تلاشی کند، وزنه را انداخت تا دومین طلای ایران را به دست بیاورد.

گاسول: بازی با آرژانتین فینال المپیک است

ستاره بسکتبال اسپانیا پس از پیروزی تیمش برابر لیتوانی گفت: بازی بعدی ما برابر آرژانتین به واقع فینال بزرگ المپیک است. به گزارش فارس، پائول گاسول ستاره کلیدی تیم بسکتبال المپیک اسپانیا پس از پیروزی ۱۰۹ بر ۵۹ برابر لیتوانی گفت: دو شکست پیاپی ما را غمگین و مضطرب کرد اما این پیروزی می‌تواند اسپانیا را احیا کند. وی تصریح کرد: بازی بعدی ما برابر آرژانتین به واقع یک فینال بزرگ است و باید بگویم که اسپانیا و آرژانتین از قطب‌های بسکتبال جهان هستند. آرژانتین در المپیک سرمایه‌گذاری خوبی کرده و البته حریف اسپانیا نخواهد شد. گاسول افزود: اسپانیا به روزهای اوج خود باز می‌گردد، در ابتدای راه بدشانسی آوردیم و البته مردم همیشه حق دارند از ما توقع قهرمانی داشته باشند. بسکتبال اسپانیا در اروپا یک مدعی جدی است و باید رد المپیک در حد و اندازه‌هایی باشد که ادعا می‌کند.

فلپس بیست‌وسومین طلا را هم گرفت

مدال طلای رقابت‌های شنای ۴ در ۱۰۰ متر امدادی مختلط زنان و مردان بازی‌های المپیک به تیم‌های آمریکا رسید. به گزارش ایلنا، در ادامه رقابت‌های شنای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و در روز هشتم این بازی‌‌‌‌‌ها در مسابقات شنای ۴ در ۱۰۰ متر امدادی مختلط زنان المپیک ۲۰۱۶، تیم آمریکا به مدال طلا رسید. مدال‌های نقره و برنز به شناگران استرالیایی و دانمارکی رسید. مدال طلای شنای ۴ در ۱۰۰ متر امدادی مختلط مردان نیز به تیم آمریکا تعلق گرفت. تیم‌های بریتانیا و استرالیا هم دوم و سوم شدند. نکته جالب اینجاست در شنای ۴ در ۱۰۰ متر امدادی مختلط مردان مایکل فلپس هم حضور داشت و توانست به بیست‌و‌سومین مدال طلای خود در تمام ادوار المپیک دست پیدا کند تا بیش از پیش به یک ورزشکار افسانه‌ای تبدیل شود.

تیم فوتبال کره‌جنوبی حذف شد

مردان کره‌جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب شدند تا از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی فوتبال باز بمانند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ادامه رقابت‌های فوتبال المپیک تیم‌های کره‌جنوبی و هندوراس به مصاف هم رفتند که درنهایت تیم هندوراس موفق شد با نتیجه یک بر صفر کره‌جنوبی را مغلوب کند. کره جنوبی با این شکست نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند. تک گل این بازی را دقیقه ۶۰ الیس به ثمر رساند.

هزارمین طلای آمریکا در المپیک

 

تیم المپیک آمریکا توانست در تاریخ این بازی‌‌‌‌‌ها تعداد مدال‌هایش را به ۱۰۰۰ برساند. در این المپیک تیم آمریکا بیش‌ترین تعداد زنان ورزشکار را در کاروان خود داشت و از بین این افراد نیز ۴ نفر توانست مدال طلا را کسب کنند. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از USA Today، بامداد دیروز مایکل‌فلپس، شناگر آمریکایی در شنای ۴ در ۱۰۰ متر امدادی همراه با هم‌تیمی‌های خود توانست بیست‌وسومین مدال طلای المپیک خود را کسب کند. با این مدال و مدال طلای شناگران زن آمریکا در روز شنبه، تیم آمریکا به هزارمین مدال طلای خود در تاریخ المپیک رسید. به این ترتیب آمریکا هزارمین مدال طلای المپیک را رد کرد. ولمر، یکی از شناگران گفت: این افتخار بزرگی است. به فکر نسل‌هایی هستیم که پیش از ما مدال گرفتند و ما تماشا کردیم. این که جزیی از تاریخ ۱۰۰۰ مدال طلای المپیک آمریکا باشیم، باور نکردنی است. تیم آمریکا در ریو ۵۵۵ ورزشکار دارد که ۲۹۲ نفر آن‌‌‌‌ها زن هستند. با گذشت ۸ روز از بازی‌ها، آمریکا ۶۰ مدال کسب کرده است که ۲۴ مدال آن طلا، ۱۸ نقره و ۱۸ برنز هستند. تیم رویینگ زنان آمریکا نیز شنبه صبح توانست مدال طلا را کسب کند که یازدهمین مدال پیاپی این تیم در مسابقات جهانی و المپیک بود. بسیاری از اسپانسرهای کمیته‌ المپیک آمریکا معتقد هستند که باید هدیه‌هایی با موضوع هزار مدال طلای آمریکا در المپیک به زنان ورزشکار کاروان آمریکا بدهند. کمیته‌ المپیک آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دست آوردن هزار مدال طلا در المپیک یک موقعیت بزرگ است که با فرهنگ ورزش به آن رسیدیم. فرهنگ ورزش پایه تیم آمریکا در المپیک است. این ابتدا با تلاش ورزشکاران و سپس با کمک اسپانسر‌‌‌‌ها و خیرین و هواداران ایجاد شده است. آمریکا در حالی که تاکنون ۹۷۷ مدال طلا در المپیک داشت به این بازی‌‌‌‌‌ها آمد. آمریکا اولین کشوری است که به هزار مدال طلا در المپیک رسیده است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا کشور دیگری بتواند این کار را انجام دهد. آمریکا حدود ۶۰ مدال از شوروی جلو است. ترکیب شوروی و روسیه همراه باهم ۵۸۰ مدال طلا در المپیک دارند.