رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد بدعهدی غرب در تأمین قطعات هواپیماهای برجامی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه بخش عمده اقساط صندوق توسعه ملی بازپرداخت نشده است، گفت: فرآیند بازپرداخت بخشی اقساط هواپیمای برجامی به صندوق توسعه در حال انجام است. به گزارش مناقصهمزایده، محمد محمدیبخش؛ در نشست خبری در پاسخ به […]
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد
بدعهدی غرب در تأمین قطعات هواپیماهای برجامی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه بخش عمده اقساط صندوق توسعه ملی بازپرداخت نشده است، گفت: فرآیند بازپرداخت بخشی اقساط هواپیمای برجامی به صندوق توسعه در حال انجام است. به گزارش مناقصهمزایده، محمد محمدیبخش؛ در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر آخرین وضعیت بازپرداخت اقساط صندوق توسعه برای هواپیماهای برجامی، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و رکود حاکم شده بر بخش هواپیمایی کشور، تأمین منابع برای پرداخت اقساط هواپیماهای برجامی از صندوق توسعه با مشکل مواجه شد که پس از طرح بحث با بانکهای عامل مهلت بازپرداخت تمدید شد. وی با بیان اینکه بخش اعظمی از اقساط صندوق توسعه بازپرداخت نشده است، افزود: فرآیند بازپرداخت بخشی اقساط هواپیمای برجامی به صندوق توسعه در حال انجام است. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، بیان اینکه مطابق استانداردهای جهانی ۲۵ تا ۳۰ درصد هواپیماهای برجامی نیز در حال تعمیر و نگهداری هستند، گفت: متأسفانه شرکتهای طرف قرارداد اروپایی برای هواپیماهای برجامی با بدعهدی پشتیبانی لازم را انجام نداده و قطعات تعهد شده در قرارداد را تأمین نکردند و همین مسأله زمین توقف تعمیر نگهداری پنج یا شش هواپیمای ATR را فراهم کرده است. این مقام مسؤول، ادامه داد: با تهیه لایحه قضایی مطابق قرارداد، بدعهدی شرکتهای اروپایی را پیگیری خواهیم کرد. محمدیبخش؛ با اشاره به محرمانگی قرارداد هواپیماهای برجامی، گفت: قرارداد هواپیماهای برجامی برای نهادهای نظارتی محرمانه نیست و ما مخالفتی برای انتشار جزییات آن نداریم. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر گسترش منطقه آزاد شهرری در مجاورت شهر فرودگاهی امامخمینی(ره) و تداخل برنامههای توسعهای این دو بخش، گفت: ما از هر تصمیمی مبنی بر توسعه شهرهای فرودگاهی از دو جنبه افزایش تعداد پروازها و توسعه زیرساختی حمایت میکنیم و توسعه مناطق آزاد در این راستا مورد حمایت است. محمدیبخش؛ با اشاره به اینکه برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی، پروازهای اروپایی و پروازهای چین و شرق آسیا برنامهریزی کردهایم، گفت: با ۱۱ کشور منطقه مذاکراتی داشتهایم تا پروازها به مقاصد مختلف افزایش یابد و همچنین با لغو ویزای عتبات، پروازهای عراق افزایش خواهد یافت، همچنین تا دو هفته آتی سفری به دمشق داریم تا مذاکرات برای از سرگیری پروازهای سوریه نهایی شود. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن تشریح اینکه قیمت بلیت در حالحاضر با چه سازوکاری تعیین میشود، تأکید کرد: در حالحاضر کاهش متوسط ۱۵ درصدی قیمت بلیت رقم خورد و چند مؤلفه قیمت دلار، نرخ سوخت، نرخ بیمه، تعمیرات و سایر موارد را در این جدول لحاظ کردیم و به یک رقمی رسیدیم که در شرایط فعلی به آن پایبند خواهیم بود. محمدیبخش؛ با اشاره به هواپیماهای غیرفعال، گفت: شرکتهای دانشبنیان و مراکز تفریحی از ما خواستهاند که بدنه هواپیماهای زمینگیر را در اختیار آنها قرار دهیم و بر این اساس کمیتهای برای این منظور تشکیل شده و هواپیماهای زمینگیر را به آنها واگذار میکنیم. وی با بیان اینکه زیانده بودن ایرلاینها را قبول ندارم، گفت: ما با این موضوع مخالفیم و با زیانده بودن ایرلاینها موافق نیستم اما مدلهای اقتصادی آنها باید اصلاح شود. با مدلهای اقتصادی موجود، هیچ ایرلاین جدیدی را نمیپذیریم و مجوز جدیدی صادر نمیکنیم. محمدیبخش؛ درخصوص شکایت خانوادههای متوفیان هواپیمای اوکراینی از سازمان هواپیمایی کشوری به ایکائو به عنوان نهاد بینالمللی در این حوزه، بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری کاملترین همکاری را با مراجع بررسی پرونده داشت و حتی فراتر از آنچه از ما درخواست کردند، به آنها اسناد، مدارک و گزارش دادیم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ادامه داد: ایکائو برای همکاری تنگاتنگی که داشتیم از سازمان هواپیمایی کشوری تشکر کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.