دستیار ویژه وزیر صمت الزام خودروسازان برای کاهش ۲۰ درصدی هزینههای تولید تا پایان سال ۱۴۰۱ گروه خودرو- علی نبوی؛ دستیار ویژه و رئیس ستاد راهبری شرکتها و مؤسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صمت، در نشست با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایرانخودرو، گفت: حمایتهای حاکمیت از خودروسازان نیز مشروط بوده و باید با […]
دستیار ویژه وزیر صمت
الزام خودروسازان برای کاهش ۲۰ درصدی هزینههای تولید تا پایان سال ۱۴۰۱
گروه خودرو- علی نبوی؛ دستیار ویژه و رئیس ستاد راهبری شرکتها و مؤسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صمت، در نشست با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایرانخودرو، گفت: حمایتهای حاکمیت از خودروسازان نیز مشروط بوده و باید با ارتقای کیفیت و افزایش عرضه، وضعیت بازار خودرو و رضایت مردم را بهبود بخشند. به گزارش مناقصهمزایده، علی نبوی؛ با بیان اینکه در دورههای گذشته، حوزه خودرو حساسیتهای فعلی را نداشته است، گفت: وزیر صمت نیز در زمینه اصلاح ساختار خودروسازی وعدههایی را به نمایندگان مردم داده و به دنبال تحقق آن در کوتاهترین زمان ممکن است. دستیار ویژه و رئیس ستاد راهبری شرکتها و مؤسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صنعت،معدنوتجارت، از الزام خودروسازان برای کاهش ۲۰درصدی هزینههای تولید تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و همچنین اظهار کرد: طبق گزارش ارائه شده، کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده محصول، پیش از دولت سیزدهم در ایرانخودرو آغاز شده، لیکن در حالحاضر الزامات دیگری اضافه شده و هدفگذاریهای بالاتری در نظر گرفته شده است. وی افزود: بخشی از این کاهش هزینه در داخل خودروسازی اتفاق خواهد افتاد و بخشی دیگر که در اختیار خودروساز نیست توسط وزارت صمت دنبال خواهد شد که اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است. نبوی؛ با بیان اینکه قیمت تمامشده مواداولیه مورد استفاده صنایع از جمله خودروسازی نباید از قیمت جهانی بالاتر باشد، گفت: وقتی میگوییم با قیمتگذاری دستوری مخالفیم، در مورد شرکتهای تولیدکننده مواداولیه نیز این موضوع باید رعایت شود، سود حاصل از هر فعالیت اقتصادی باید با مخاطرات آن تناسب داشته باشد و حاشیه سود صنایع مختلف نباید تا به این حد تفاوت داشته باشد. به همین منظور تعادلبخشی به بخشهای مختلف زنجیره تولید را در دستور کار داریم. وی گفت: تکنرخی کردن اقلام مواداولیه و مبارزه با مفسدهای که به دلیل تفاوت قیمت فروش تولیدکننده در بورس کالا و بازار وجود دارد، از جمله برنامههای وزارت صمت است، این اقدام برای ورق گرم انجام شده و درخصوص ورق سرد و سایر مواداولیه مشابه نیز انجام خواهد شد، عرضه تلفیقی از جمله این راهکارهاست. نبوی؛ با بیان اینکه دغدغه قیمت تمام شده مواداولیه خودروسازی از موضوعات مهم وزارت صمت است، گفت: قرار است قیمت مواداولیه صنایع با الگوی جدیدی مدیریت شود. وی از اجرای الگوی جدید تنظیم بازار با بهکارگیری حدود ۲۵ ابزار قاعدهگذاری خبر داد و گفت: بدینترتیب از نوسانات شدید قیمت مواداولیه مورد نیاز صنایع جلوگیری خواهد شد و به نوعی شاهد ثباتبخشی در بازارهای مرتبط خواهیم بود. به گفته این مقام مسؤول، یکی از پروژههای تحولی وزیر صمت، بسته مربوط به صنعت خودرو است که بهزودی منتشر میشود. وی افزود: یکی از موضوعات مهم، اصلاح نگاه مردم به صنعت خودروسازی است که باید در این زمینه برنامههای مختلف به اجراء گذاشته شود. وی فروش اموال و داراییهای مازاد را یکی از موضوعات مهم تأمین نقدینگی تولید خودروسازان دانست و گفت: این موضوع با جدیت دنبال میشود. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو نیز، در این نشست، گزارشی از وضعیت موجود هزینه تأمین مواداولیه، برنامههای مدیریت هزینه تولید و انتظارات حمایتی در این مسیر ارائه کرد. فرشاد مقیمی؛ از صرفهجوییهای ناشی از تحلیل و آنالیز قیمت سازندگان خبر داد و گفت: با بهینهسازی فرآیند انتخاب قطعهساز، صرفهجویی هزار میلیارد تومانی را از سال گذشته محقق کردهایم و این فرآیند ادامه دارد. وی با بیان اینکه در صورت ثبات قیمت در زنجیره تأمین، مدیریت هزینهها بسیار ملموستر خواهد بود، گفت: آلومینیوم در حالحاضر با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سهماهه گذشته خریداری میشود که سبب کم اثر شدن مدیریت در هزینهها شده است. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، با بیان اینکه قیمت مواداولیه و عدم توازن در قیمت زنجیره تولید خودرو در اختیار خودروساز نیست، گفت: پیشنهاد میشود، وزارت صمت به صورت یکپارچه در کل زنجیره ارزش خودرو سیاست واحدی را اتخاذ کند،، زیرا در صورت ایجاد مشکل برای خودروساز، حلقه بعدی که مردم هستند نیز دچار چالش خواهد شد، چون امکان عرضه وجود نخواهد داشت. وی تصریح کرد: تمامی اقدامات ایرانخودرو در راستای هدفگذاری وزارت صمت صورت میگیرد و این شرکت تمامی امکانات خود را برای تحقق این اهداف به کار میگیرد. مقیمی؛ گفت: ایرانخودرو در چارچوب حدود و اختیارات خود تمامی اقدامات مرتبط با مدیریت هزینه تولید را انجام میدهد، اما این سیاست باید در کل زنجیره انجام شود. وی خاطرنشان کرد: ایرانخودرو برنامههای متنوعی برای مدیریت هزینه تولید تدوین کرده و از طرفی برای بهبود کیفیت و ارتقای محصولات فعلی و توسعه محصولات جدید، مانند هر بنگاه اقتصادی نیازمند منابع مالی است که این منابع با وجود زیان موجود به سختی تأمین میشود و لازمه تأمین آن برای توسعه محصولات، اصلاح روش قیمتگذاری و خروج از زیان بنگاه تولیدی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.