رشد ۴٫۴ درصدی اقتصاد کشور

    رییس‌جمهور با اشاره به این‌که روزی که دولت تشکیل شد رشد اقتصادی کشور ۶٫۸- درصد بود، گفت: ما امروز به رشد اقتصادی ۴٫۴ درصد رسیده‌ایم.به گزارش ایرنا، حسن‌روحانی در سی‌امین سفر استانی خود در جمع مردم یاسوج، اظهار کرد: خوشحالم به شما مردم غیور یاسوج اعلام کنم که مرکز آمار اعلام کرد رشد […]

    رییس‌جمهور با اشاره به این‌که روزی که دولت تشکیل شد رشد اقتصادی کشور ۶٫۸- درصد بود، گفت: ما امروز به رشد اقتصادی ۴٫۴ درصد رسیده‌ایم.به گزارش ایرنا، حسن‌روحانی در سی‌امین سفر استانی خود در جمع مردم یاسوج، اظهار کرد: خوشحالم به شما مردم غیور یاسوج اعلام کنم که مرکز آمار اعلام کرد رشد اقتصاد ایران در ۳ ماهه اول سال ۴٫۴ درصد بوده و این آمار نشان غیرت شما جوانان است.وی ادامه داد: بار مسؤولیت همه مسؤولان و کارگزاران نظام در برابر شما مردمی که برای اسلام، وطن و کشورتان این همه فداکاری و ایثار کرده‌اید سخت‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم کهگیلویه‌وبویر احمد اظهار کرد: اگر امروز توانستیم در روزهای سخت منطقه و شرایطی که دشمنان قیمت نفت را به یک سوم رساندند، به رشد ۵ درصدی برسیم به معنای اعتماد مردم به دولتشان و اتحاد دولت و ملت است.

وی یادآور شد: بیمه ما در سال‌های گذشته، تحریم بود اما امروز کشتی‌‌ها و کشتیرانی و نفتکش‌های ما می‌توانند در سراسر جهان با بیمه حرکت کنند. امروز روزی است که ما با کمک غیورمردان ایران توانستیم کاری کنیم که زنجیرهایی که برای عدم ارتباط بین بانک‌ها ایرانی و خارجی ایجاد کرده بودند، پاره شود. امروز از سراسر دنیا در عرض کم‌تر از یک سال ۳۵۰ هیأت اقتصادی و ۱۶۰ هیأت سیاسی به سرزمین ما سفر کرده است.

رییس دولت یازدهم همچنین تصریح کرد: ممکن است عده کمی از این‌که تحریم برداشته شده برای منافع آن‌ها خوشایند نیست ناراحت باشد اما ملت بزرگ ایران شاد و مسرور است. بدانید همان‌طور که این دولت توانست تورم را تک رقمی کند به حول و قوه الهی با حمایت شما مردم رونق را به اقتصاد کشور بازخواهد گرداند.

رییس دولت یازدهم در ادامه به پیاده شدن برجام اشاره کرد و افزود: چرا ما ۳۰ ماه برابر ۶ قدرت بزرگ دنیا ایستادگی کردیم و دیپلمات‌های شجاع شما دلاورانه برای سرزمین شما غرور آوردند؟ درست است که صهیونیست‌ها از این اتفاق ناراحتند و یکی دو کشور همسایه جنوبی ایران با کودک‌صفتی خود از پیروزی ملت ایران ناراحت هستند، اما ملت ما با ایستادگی و وحدت و رهنمودهای رهبر فرهیخته و بزرگوارمان توانست پیروزی بزرگ تاریخی را بدست آورد و زنجیر‌ها را از پای خود باز کند .

رییس دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: دولت تاکنون ۴۰هزار شغل مستقیم و ده‌ها هزار شغل غیرمستقیم در زمینه فن‌آوری‌های نوین ایجاد کرده است. تحصیلکردگان دانشگاهی ما باید در زمینه علوم و فن آوری‌های جدید مثل بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی در سراسر ایران در این استان مشغول به‌کار شوند.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به این که غیر از بودجه دولتی، بانک‌ها تعهد کردند که ۶۴۶ میلیارد تومان و ۹۵۵ میلیون یورو برای ۵۷ طرح در این استان اختصاص دهند، افزود: وزارت نفت تعهد کرده که در سال ۹۵ به ۱۶۰ روستا و در سال ۹۶ به ۲۴۵ روستا گازرسانی کند تا ۸۱ درصد جمعیت استان زیر پوشش گاز قرار بگیرد.

 

وی با بیان این که برای حوزه‌ بهداشت و درمان ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم تاکنون بیش از ۹۰۰ پروژه متوسط، کوچک و بزرگ در سطح استان انجام داده است.