جمع‌آوری لنت‌ترمزهای قاچاق و تقلبی به کجا رسید؟

دبیر انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ، ضمن اشاره به چالش‌های کنونی صنعت لنت‌ترمز از کشف یک محموله شامل لنت‌ترمزهای تقلبی و قاچاق در یکی از انبارهای پایتخت خبر داد. به گزارش خبرخودرو، محمود عسگری؛ بزرگ‌‌ترین چالش کنونی صنعت لنت‌ترمز را لنت‌ترمزهای قاچاق و تقلبی دانست و اظهار داشت: اکنون این نوع لنت‌ترمز‌ها به وفور […]

دبیر انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ، ضمن اشاره به چالش‌های کنونی صنعت لنت‌ترمز از کشف یک محموله شامل لنت‌ترمزهای تقلبی و قاچاق در یکی از انبارهای پایتخت خبر داد. به گزارش خبرخودرو، محمود عسگری؛ بزرگ‌‌ترین چالش کنونی صنعت لنت‌ترمز را لنت‌ترمزهای قاچاق و تقلبی دانست و اظهار داشت: اکنون این نوع لنت‌ترمز‌ها به وفور و آزادانه در بازار توزیع و به فروش می‌رسند. وی افزود: متأسفانه اخیراً یک انبار شامل لنت‌ترمزهای قاچاق و تقلبی توسط یکی از اعضای انجمن و اداره آگاهی تهران کشف و ضبط شد که روند اداری آن در حال انجام است. دبیر انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ، گفت: متأسفانه لنت‌ترمزهای زیرزمینی در بازار تهران، اطراف پایتخت و همچنین سایر نقاط کشور با برندهای مختلف حتی برندهای خارجی به وفور یافت می‌شود. عسگری؛ تصریح کرد: جمع‌آوری این نوع لنت‌ترمز‌ها نیازمند همکاری سازمان ملی استاندارد، تعزیرات و انجمن‌های ذی‌ربط است. وی تهیه و تأمین مواداولیه را معضل دیگر صنعت لنت‌ترمز در مقطع کنونی اعلام کرد و افزود: در تأمین ارز مورد نیاز برای تهیه برخی مواد اولیه وارداتی با مشکل مواجه هستیم. دبیر انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ درخصوص فرآیند کیفی‌سازی قطعه لنت‌ترمز و برنامه‌های ارتقای کیفیت در این صنعت، توضیح داد: لنت‌ترمز کالایی است که دارای استاندارد اجباری است و تمام اعضای انجمن که ۴۳ شرکت را شامل می‌شوند، مکلف به رعایت استاندارد اجباری هستند و محصولات آن‌ها از بعد کیفی مطابق با استانداردهای ایران به تولید می‌رسد. عسگری؛ در ادامه بیان کرد: برخی از محصولات لنت‌ترمز حتی مواد اولیه و فرمولاسیون آن از سوی برخی از شرکت‌های داخلی براساس استانداردهای اروپایی و با کمک شرکت‌های خارجی تولید و تأمین می‌شود و سعی بر تولید با بهترین کیفیت و استفاده از فرمولاسیون مناسب این کالا است. وی همچنین اذعان داشت: برخی از شرکت‌ها توانسته‌اند، ضمن سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های خارجی در راستای ارتقای کیفیت محصول لنت‌ترمز تولیدی حرکت نمایند. دبیر انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ، درخصوص اقداماتی که تاکنون در جهت کاهش آلایندگی محصول لنت‌ترمز انجام شده، گفت: در گذشته در تولید لنت‌ترمز از ماده آزبست استفاده می‌شد، اما از سال ۹۰ تاکنون به دلیل آلایندگی بسیار زیاد، آزبست از چرخه تولید لنت‌ترمز حذف گردید. بنابراین آلایندگی کالای لنت‌ترمز اکنون به حداقل رسیده است. عسگری؛ خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر، صرفاً گَردهایی از قبیل دوده و گرافیت به عنوان گردهای مجاز در تولید لنت‌ترمز به کار گرفته می‌شوند که به نظر نمی‌رسد از لحاظ آلایندگی مشکلی برای هوای شهر‌ها و کلانشهر‌ها ایجاد نمایند.