کاخ سفید، در تلاش بود که اعتبارت مالیاتی خودروهای الکتریکی را افزایش دهد، اما این طرح در مجلس سنا با شکست مواجه شد. این موضوع با اعلام عدم اجرای طرح سرمایهگذاری ۱٫۷۵ تریلیون دلاری بایدن توسط یکی از دموکراتهای سنا خبری شد. به نظر میرسد که جو منچین از ویرجینیای غربی ضربه مهلکی به لایحه […]
کاخ سفید، در تلاش بود که اعتبارت مالیاتی خودروهای الکتریکی را افزایش دهد، اما این طرح در مجلس سنا با شکست مواجه شد. این موضوع با اعلام عدم اجرای طرح سرمایهگذاری ۱٫۷۵ تریلیون دلاری بایدن توسط یکی از دموکراتهای سنا خبری شد. به نظر میرسد که جو منچین از ویرجینیای غربی ضربه مهلکی به لایحه سیاست داخلی جو بایدن در راستای سرمایهگذاری یک شرکت تولیدکننده باتری در کانادا با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی، وارد کرده است. این لایحه شامل افزایش اعتبار مالیاتی به ارزش هفت هزار و ۵۰۰ دلار و ارتقای آن تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار بود که شامل خودروهای الکتریکی تولید شده در اتحادیه آمریکا میشد. این لایحه در حقیقت بسته مشوق مالیاتی برای ترغیب مشتریان جهت خریداری خودرو است. اگر مشتریان در بازار هدف داشتند که محصول الکتریکی کارکرده بخرند، مشوق مالیاتی چهار هزار دلاری دریافت میکردند که شامل خودروهای جنرال موتورز، تسلا و فورد میشود. اگر هر یک از این سه شرکت بتوانند تا ۲۰۰ هزار دستگاه از هر خودروی الکتریکی تولید داشته باشند، واجد شرایط دریافت مشوق هفت هزار و ۵۰۰ دلاری میشوند. گفتنی است که این ۳۰ درصد این لایحه شامل اعتبار خودروهای الکتریکی تجاری نیز خواهد شد. باتوجه به اینکه جنرال موتورز و فورد در سال ۲۰۲۲ قصد عرضه محصولات پیکاپ الکتریکی دارند، اعتبار مالیاتی برای دستیابی به اهداف فروش و الزامات کاهش آلایندگی این خودروها بسیار مهم است. بایدن؛ قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۵۰ درصد از خودروهای جدید بازار آمریکا الکتریکی یا هیبریدی از نوع پلاگین باشد. خودروسازان معتقد هستند که دولت بهزودی قوانین سختگیرانهتری برای کاهش آلایندگی صنعت حملونقل وضع میکند که تا سال ۲۰۲۶ لازمالاجراء خواهد شد. مانچین؛ درخصوص چهار هزار و ۵۰۰ دلار اعتبار اولیه برای مشوق خرید خودروهای الکتریکی و ارتقای آن به ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار، اشتباه میداند. وی معتقد است که اتحادیه خودروسازان آمریکا اشتباه تأسیس و باید برای محصولات داخلی استفاده شود. طرح مشوق خرید خودروهای الکتریکی توسط بایدن و بسیاری از دموکراتهای کنگره برای اتحادیه کارگران خودرو آمریکا در شرکتهای فورد، جنرال موتورز، فیات-کرایسلر، استلانتیس و تسلا است. این بسته مشوقی شامل محصولاتی میشود که در آمریکا مونتاژ یا مخصوص این بازار تولید شدند. در این لایحه برای خودروسازان خارجی یا حتی محصولات داخلی که در کشور یا قاره آمریکا تولید نمیشود، اعتبار مالیاتی در نظر گرفته نشده است. بسیاری از خودروسازان خارجی در تلاش هستند خود را مشمول این بسته حمایتی کنند. شرکت تویوتا که در ویرجینیای غربی سایت مونتاژ دارد و باتوجه به عدم مشمولیت بسته مشوق خرید خودروهای الکتریکی برای این خودروساز ژاپنی، به گفته منابع آگاه نسبت به لایحه بایدن برای حمایت چهار هزار و ۵۰۰ دلاری در آمریکا لابی جهت توقف طرح کرده است. تویوتا به تازگی اعلام کرده که در حال ساخت یک کارخانه باتری به ارزش ۱٫۲۹ میلیارد دلاری در کارولینای شمالی است، از آن سو یک شرکت استارتآپ خودروهای برقی به نام ریوان در جورجیا یک کارخانه پنج میلیارد دلاری تولید باتری بهزودی احداث خواهد کرد. آمریکا برنامه دارد تا سال ۲۰۲۷ خودروهای الکتریکی و هیبریدی که در این کشور ساخته میشود از اعتبار ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلاری بهرهمند شوند، ۵۰۰ دلار از این بسته حمایتی مشروط به ساخت باتری در کشور آمریکاست. آمریکا با این طرح با انتقادهای شدیدی از سوی کانادا، مکزیک، ژاپن و اتحادیه اروپا مواجه شده، زیرا ابزاری برای کاهش فروش محصولات این کشورها و اعمال نظر خودخواهی برای بازار جهانی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.