ممنوعیت دسترسی «نهادهای غیر» به اطلاعات مشترکان موبایل

وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ابلاغ کرد ممنوعیت دسترسی «نهادهای غیر» به اطلاعات مشترکان موبایل محمود واعظی گفت: پس از موضوع انتشار اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه به تمامی اپراتور‌‌‌‌ها ابلاغ کردیم که حق ندارند به نهادهای غیر از آن‌چه که قانون مشخص کرده، دسترسی دهند. وزیر ارتباطات در گفت‌‌وگو با فارس، در […]

وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ابلاغ کرد

ممنوعیت دسترسی «نهادهای غیر» به اطلاعات مشترکان موبایل

محمود واعظی گفت: پس از موضوع انتشار اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه به تمامی اپراتور‌‌‌‌ها ابلاغ کردیم که حق ندارند به نهادهای غیر از آن‌چه که قانون مشخص کرده، دسترسی دهند.

وزیر ارتباطات در گفت‌‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که شورای عالی فضای مجازی وزارت ارتباطات را مکلف به حفظ اطلاعات مشترکان کرده که این مهم چگونه تحقق خواهد یافت گفت: قانون اساسی حفظ اطلاعات شخصی مشترکان را الزامی کرده و اخیراً نیز شورای عالی فضای مجازی بر این موضوع تأکید کرده است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات افزود: در عمل تاکنون تمام تلاش خود را برای حفظ محرمانگی اطلاعات مشترکان انجام دادیم و از این پس نیز این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع انتشار اخیر اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه نیز مربوط به این دولت و در زمان این دولت نبوده و در سال‌های ۹۱ و ۹۲ اتفاق افتاده است.

واعظی گفت: علت انتشار اطلاعات یکی از مشترکان تلفن همراه طبق آن‌چه که در مجلس بیان شده است دسترسی به یکی از نهاد‌‌‌‌ها بوده است و اطلاعات توسط کارمند متخلف آن نهاد به بیرون درز کرده است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تأکید کرد: بنابراین عملاً حفظ اطلاعات مشترکان یکی از وظایف اصلی وزارت ارتباطات است و موضوع آن اپراتور نیز اساساً ربطی به وزارت اطلاعات نداشت.

 

وی تأکید کرد: پس از این موضوع و تأکید دوباره شورای عالی فضای مجازی به تمامی اپراتور‌‌‌‌ها ابلاغ کردیم که حق ندارد دسترسی بی‌دلیل به نهادهای غیر از آن‌چه که قانون مشخص کرده است بدهند.