رونق صادرات غیرنفتی با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع رونق صادرات غیرنفتی با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به افزایش قیمت تمام شده کالا‌ها با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل، گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای موجب رونق صاردات غیرنفتی می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، بهزاد رحیمی؛ درباره ضرورت توجه وزارت صمت به نوسازی […]

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع

رونق صادرات غیرنفتی با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به افزایش قیمت تمام شده کالا‌ها با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل، گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای موجب رونق صاردات غیرنفتی می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، بهزاد رحیمی؛ درباره ضرورت توجه وزارت صمت به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، گفت: وزارت صمت متولی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل نیست و وزارتخانه‌های کشور و راه‌وشهرسازی نیز در این زمینه مسؤول هستند. بنابراین این وزارتخانه‌ها باید با هماهنگی با یکدیگر و پیش‌بینی اعتبارات لازم در بودجه سالانه، ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری را نوسازی کنند. نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، افزود: ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور فرسوده است و این امر در افزایش قیمت تمام شده کالا‌ها تأثیر بسیاری دارد از سوی دیگر این فرسودگی مانعی پیش‌روی صادرات است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل از یک‌سو باید ظرفیت تولید داخل را به کار گرفت و از سوی دیگر زمینه واردات مدیریت شده را فراهم کرد زیرا وجود خودروهای سنگین نو در ناوگان حمل‌ونقل در شرایطی که ناوگان ریلی و هوایی در تمام نقاط کشور وجود ندارد، موجب رونق صاردات غیرنفتی به ویژه تعامل با کشورهای همسایه می‌شود. عضو هیأت رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: شرکت‌های داخلی در زمینه تولید خودروهای سنگین در سال‌های اخیر عملکرد مناسبی نداشتند، بنابراین باید با واردات مدیریت شده نیاز کشور را تأمین کرد که این امر به توجه ویژه دولت نیاز دارد.