تعجب مدیر تلگرام از خبر انتقال سرورهایش به ایران!

تعجب مدیر تلگرام از خبر انتقال سرورهایش به ایران! در حالی‌که تلگرام برای ادامه فعالیتش در کشور نیازمند انتقال سرورهایش به داخل کشور شده اما مدیر این پیام‌رسان منشأ انتشار این قبیل اخبار را هنوز نمی‌داند. به گزارش تسنیم، روز گذشته همزمان با افتتاح اولین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی در ایران، مدیرعامل افرانت –متولی این […]

تعجب مدیر تلگرام از خبر انتقال سرورهایش به ایران!

در حالی‌که تلگرام برای ادامه فعالیتش در کشور نیازمند انتقال سرورهایش به داخل کشور شده اما مدیر این پیام‌رسان منشأ انتشار این قبیل اخبار را هنوز نمی‌داند.

به گزارش تسنیم، روز گذشته همزمان با افتتاح اولین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی در ایران، مدیرعامل افرانت –متولی این دیتاسنتر- با بیان این‌که تلگرام موظف شده تا پایان سال سرورهایش را به داخل ایران بیاورد در غیراین صورت خدمات‌دهی آن متوقف می‌شود، گفت: یکی از شرکت‌هایی که از آن برای موجودی ظرفیت استعلام شده، ما بودیم.

فریدون قاسم‌زاده در تکمیل صحبت‌هایش به صراحت گفت که ما با تلگرام هیچ مذاکره‌ای نداشته‌ایم اما دولت ایران چند شرکت از جمله افرانت را برای میزبانی انتقال سرورهای تلگرام به ایران تعیین کرده است.

اما با این حال پاول دروف، مدیر تلگرام، در پاسخ به سؤال یکی از کاربران ایرانی توئیتر مبنی بر این‌که واقعاً قرار است سرورهایتان را به داخل ایران بیاورید، گفته است: نمی‌دانم این اخبار از کجا نشأت می‌گیرد.

وی همچنین در ارتباط با توئیت دیگری که برگرفته از صحبت‌های قاسم‌زاده، مبنی بر استعلام دولت از چند شرکت اینترنت برای استقرار سرورهای تلگرام در ایران، گفته است که اصلاً هیچ شناختی از افرانت ندارم.

 

مدیرعامل این شرکت اینترنتی در بخشی از سخنانش عنوان کرد که قرار است سرورهای تلگرام به داخل کشور بیاید و یکی از کمپانی‌های در نظر گرفته شده افرانت است اما در ادامه صحبت‌های خود را تکمیل کرد و گفت که تمامی استعلامات از سوی مسؤولان کشور انجام شده و هیچ مکاتبه‌ای با تلگرام نداشته‌اند.