یک عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد توسعه خطوط ریلی یکی از بهترین گزینهها برای بیاثر کردن تحریمها است یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: توسعه خطوط ریلی یکی از بهترین گزینهها برای بیاثر کردن تحریمها و افزایش قدرت چانهزنی در سطح بینالمللی است. به گزارش مناقصهمزایده، آرا شاوردیان؛ نماینده مسیحیان ارمنی […]
یک عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد
توسعه خطوط ریلی یکی از بهترین گزینهها برای بیاثر کردن تحریمها است
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: توسعه خطوط ریلی یکی از بهترین گزینهها برای بیاثر کردن تحریمها و افزایش قدرت چانهزنی در سطح بینالمللی است. به گزارش مناقصهمزایده، آرا شاوردیان؛ نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «پس از راهاندازی قطار اکو، اکنون پیگیری دولت درخصوص راهآهن شلمچه بصره حاکی از عزم جدی برای استفاده از ظرفیتهای ترانزیتی است. توسعه خطوط ریلی یکی از بهترین گزینهها برای بیاثر کردن تحریمها، وابستگی منافع سایر کشورها به ایران و افزایش قدرت چانهزنی در سطح بینالمللی است.» گفتنی است که چندی پیش پس از ۱۲ سال، قطار باری اکو در کریدور ریلی اسلامآباد – تهران – استانبول، راهاندازی شده است. با توجه به ظرفیتهای موجود و پتانسیل قابلتوجه بار جهت حمل از پاکستان به سمت ترکیه و اروپا و بالعکس، راهآهنهای سه کشور ترکیه، ایران و پاکستان، تلاش ویژهای برای راهاندازی قطارهای برنامهای، منظم و دو سر بار در مسیر این کریدور به کار بستند که کوتاهترین مسیر مواصلاتی میان پاکستان و جنوب آسیا به سمت ترکیه و اروپا محسوب میشود. قطار اکو در گسترش صادرات و مبادلات تجاری میان کشورهای عضو این کریدور، نقشی پررنگی ایفاء میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.