رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروسازان با استفاده از انواع رانتها، حیاطخلوتها شدهاند و هیچگاه نیز رضایت عمومی را در برنداشتهاند. برای اینکه وضعیت این شرکتها عادی شود باید مثل بنگاههای خصوصی اداره شوند تا بتوان به آنها به چشم بنگاه اقتصادی موفق نگاه کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عزتا… اکبری تالارپشتی؛ […]
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروسازان با استفاده از انواع رانتها، حیاطخلوتها شدهاند و هیچگاه نیز رضایت عمومی را در برنداشتهاند. برای اینکه وضعیت این شرکتها عادی شود باید مثل بنگاههای خصوصی اداره شوند تا بتوان به آنها به چشم بنگاه اقتصادی موفق نگاه کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عزتا… اکبری تالارپشتی؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیان داشت: از دلایلی که میگوییم دولتها نباید در مدیریت خودروسازیها دخالت کنند، این است که واقعاً در این صنعت توسعه و پیشرفت اتفاق بیفتد. وی افزود: فرض کنید خودروساز هیچ مشکلی در تولید یک خودرو نداشته باشد و تمام امکانات را داشته باشد، اما اکنون سؤال پیش میآید آیا میتواند خودرویی بسازد که رضایت مردم را به دست بیاورد؟ قطعاً خیر. وی بیان کرد: فرصت ساخت خودرو برای خودروسازان دولتی فراهم شده است، اما در مقابل این کار مقاومت میکنند و در نتیجه مشخص است که نمیتوانند خودروساز شوند. این مقام مسؤول، گفت: میگوییم باید برخی از بخشهای خصوصی سازماندهی شوند و تا بتوانند بخش به بخش اجزای مختلف خودرو را در داخل بسازند، موضوعی که شدنی است، اما این کار انجام نمیشود. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: طرح واردات خودرو، طرحی بود که مجمع نظر خود را داد اما از نظر ما، وقتی شوراینگهبان آن را تأیید میکند، یعنی قانون است و اکنون پروسه مربوطه را طی میکند. اگر قرار است خودروساز یا قطعهساز باشیم باید به صادرات دنیا وصل باشیم، یعنی کالای ایرانی باید به بازار جهانی عرضه شود. این نماینده مجلس، گفت: اگر بحث خودرو را کنار بگذاریم، در تمامی کالاها و تولیدات، اگر قرار است اُفول نداشته باشیم باید صادرات داشته باشیم و به بازار جهانی وصل باشیم. اکنون عضو سازمان ملل، عضو پیمان شانگهای و عضو دبلیوتی به عنوان ناظر هستیم و همین ارتباطات باعث میشود، بتوانیم کالایمان را صادر کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.