رانندگان به خوبی میدانند که شرایط واقعی ترافیک و کوچههای تنگ و باریک با پارکینگهای بسیار دشوار به هیچ عنوان برای سامانههای امروزی کار آسانی نیستند. گاهی اوقات اندازهگیری جای پارک در فضای واقعی خیابانها و عجله و سرعت زیاد بقیه مردم، اصلاً این فرصت را به سامانههای کنونی نمیدهد و خود پارک دوبل، یکی […]
رانندگان به خوبی میدانند که شرایط واقعی ترافیک و کوچههای تنگ و باریک با پارکینگهای بسیار دشوار به هیچ عنوان برای سامانههای امروزی کار آسانی نیستند. گاهی اوقات اندازهگیری جای پارک در فضای واقعی خیابانها و عجله و سرعت زیاد بقیه مردم، اصلاً این فرصت را به سامانههای کنونی نمیدهد و خود پارک دوبل، یکی از پیچیدهترین بخشهای رانندگی بهخصوص در شهرهای بسیار پُرترافیک است. مثل این میماند که به بخش خیلی سختی از بازی کامپیوتر رسیدهاید و باید آن را طی کنید تا مرحله بعد بروید و همزمان هم باید جواب مادرتان را هم بدهید. خودروهایی که از پشت میآیند خیلی زود کلافه میشوند و از کوره در میروند، راننده هم باید در کوتاهترین فرصت ممکن پارک دوبل انجام دهد. اکثر سامانهها هم ابتدا برای شرایط ایده ایدهآل آزمایشگاهی طراحی میشوند و سرعت عمل آنها به هیچ عنوان در حالحاضر کافی نیست و همیشه جای پارک در خیابانها و پارکینگهای منازل فضای ایدهآل در اختیار نمیگذارند. بیامو یک آپشن جدیدی طراحی کرده است که به آن سامانه خودکار «کمک پشتیبان» Backup Assistant میگویند. با فشردن یک دکمه روی صفحه نمایش، این سامانه تمامی دستورهایی که بازوهای راننده به فرمان خودرو داده در ۴۵ متر پیموده شده را ضبط میکند. بنابر این زمانی که خودرو حین عقب رفتن با مانعی مواجه میشود، به منظور آن که خودرو حین گردش با اطراف و با موانع برخورد نکند خودرو با همان فرمانی که وارد پارکینگ شده از پارکینگ خارج میشود و این کار را از دستورهای ضبط شده هنگام ورود برای خروج استفاده میکند. به زبان خیلی ساده، وقتی شما میخواهید وارد پارکینگ خود بشوید، دکمه Backup Assistant [«کمک پشتیبان»] را روی صفحه نمایش فشار میدهید، بعد هم وقتی خواستید از پارکینگ بیرون بیاید، دنده عقب میزنید و کار را به خود خودرو میسپارید. شاید کمکپشتیبان یا بکآپ اسیستنت به خیرهکنندگی پارک بدون راننده نباشد اما تجربه نشان داده است که پارک خودکار بدون راننده ابتدا جذاب است اما به تدریج به فراموشی سپرده میشود اما «کمکپشتیبان» به قدری کاربردی است که به عادت مردم تبدیل خواهد شد. بسیاری از خریداران خودروهای پُرتجمل مثل بیامو همیشه از این شکایت دارند که به قدری امکانات الکترونیکی در خودرو زیاد شده که یادگیری نحوه استفاده از آنها خودش یک معضل جدید است. همه این امکانات هم منو پشت منو دارند و معمولاً آدم را گیج میکنند. اما سامانه بکآپ اسیستنت هم ساده است، هم کارایی بالایی دارد. اما همچنان پارک دوبل را باید خودتان انجام دهید، چون سامانههای امروزی، پیچیدگی کافی برای شرایط واقعی زیست در ترافیکهای شهرهای بزرگ را پیدا نکردهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.