دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی نمایندههای مجلس باعث گرانی بلیت هواپیما شدند از دوشنبه سیزدهم دیماه، قانون مالیات بر ارزشافزوده بر بلیت هواپیما به اجراء در آمده است. به این ترتیب عوارض پنج درصدی شهرداری بر بلیت هواپیما حذف و مالیات ۹ درصدی ارزشافزوده برروی بلیت اعمال میشود. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، با اشاره به وضع […]
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی
نمایندههای مجلس باعث گرانی بلیت هواپیما شدند
از دوشنبه سیزدهم دیماه، قانون مالیات بر ارزشافزوده بر بلیت هواپیما به اجراء در آمده است. به این ترتیب عوارض پنج درصدی شهرداری بر بلیت هواپیما حذف و مالیات ۹ درصدی ارزشافزوده برروی بلیت اعمال میشود. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، با اشاره به وضع مالیات بر ارزشافزوده بر بلیت هواپیما، گفت: با اجرای این قانون، همان نمایندههای مجلسی که نسبت به بالا بردن قیمت بلیت هواپیما معترض بودند خودشان بهطور مستقیم باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما شدند و تصمیم گرفتند که بلیت هواپیما را گران کنند. به گزارش ایلنا، مقصود اسعدیسامانی؛ با انتقاد از اجرای این تصمیم مجلسی در بخش حملونقل عمومی، اظهار داشت: از دوشنبه(دیروز) پنج درصد عوارض شهرداری بر بلیت هواپیما حذف و ۹ درصد مالیات بر ارزشافزوده به آن اضافه میشود که در نهایت مابهالتفاوت آنها افزایش قیمت چهاردرصدی بلیت هواپیما خواهد شد. وی با بیان اینکه مالیات بر ارزشافزوده بهطور مستقیم به خزانه واریز میشود، گفت: شرکتهای هواپیمایی هیچ دخل و تصرفی در هزینه مالیات بر ارزشافزوده ندارند. سامانی؛ تأکید کرد: با اجرای این قانون، همان نمایندههای مجلسی که نسبت به بالا بودن قیمت بلیت هواپیما معترض بودند، خودشان بهطور مستقیم باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما شدند و خودشان تصمیم گرفتند که بلیت هواپیما را گران کنند. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، گفت: در یک ماه گذشته پس از برگزاری نشستهای متعدد بین وزارت راهوشهرسازی و ایرلاینها، موفق به کاهش متوسط ۱۵ درصدی نرخ بلیت هواپیما شدیم اما این تصمیم مجلس باعث شد که بلیت هواپیما چهار درصد گران شود. وی با بیان اینکه نمایندگان باید توضیح دهند چرا وقتی مدام به این معترض هستند که چرا شرکتهای هواپیمایی قیمت بلیت را کاهش نمیدهند خودشان مالیات ۹ درصدی بر بلیت اعمال کردند، گفت: ایرلاینها هیچ نفعی از این مالیات ندارند و در حالحاضر ایرلاینها مأمور وصول انواع عوارض شدهاند که نمایندهها و دستگاههای مختلف آنها را وضع کردهاند. سامانی؛ با بیان اینکه این تصمیمات غیرکارشناسی تبعات اقتصادی برای سفرهای هوایی ایجاد میکند، ادامه داد: وصول این عوارض و مالیات نه تنها برای ایرلاینها نفعی ندارد بلکه هزینهزا است و تعدادی از نیروی انسانی باید محاسبات مالیات بر ارزشافزوده و انواع عوارض را انجام دهند. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، تأکید کرد: میزان مالیات بر ارزشافزوده برای بلیت یک میلیون تومانی ۹۰ هزار تومان است که تمام آن را مسافر باید بپردازد و در حالحاضر حدود ۱۲ درصد از قیمت بلیت هواپیما سهم عوارض و مالیات چهار دستگاه سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهها، هلالاحمر و سازمان امور مالیاتی است که تمام آن را مسافر پرداخت میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.