بودجه ۱۴۰۱ کمکی به از رده خارج‌سازی خودروهای فرسوده نمی‌کند

نائب رئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده بودجه ۱۴۰۱ کمکی به از رده خارج‌سازی خودروهای فرسوده نمی‌کند  نائب رئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، با بیان اینکه میزان حقوق و عوارض گمرکی ناشی از واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۱ صفر است، گفت: براساس ماده۱۲ قانون رفع موانع تولید، استفاده از ذخایر حاصل از […]

نائب رئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده

بودجه ۱۴۰۱ کمکی به از رده خارج‌سازی خودروهای فرسوده نمی‌کند

 نائب رئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، با بیان اینکه میزان حقوق و عوارض گمرکی ناشی از واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۱ صفر است، گفت: براساس ماده۱۲ قانون رفع موانع تولید، استفاده از ذخایر حاصل از کاهش مصرف سوخت در قالب تسهیلات و ورود جدی بخش‌خصوصی به فرآیند اسقاط خودروهای فرسوده کمک کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، داوود کریمی؛ درخصوص جایگاه اسقاط و نوسازی خودروهای فرسوده در بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۱ ردیفی برای از رده خارج‌سازی خودروهای فرسوده و تحت این عنوان اختصاص نیافته و حتی میزان حقوق و عوارض گمرکی ناشی از واردات خودرو به‌طور تقریبی صفر است. وی افزود: بنابراین در بودجه ۱۴۰۱ ردیفی برای واردات خودرو تعریف نشده تا امیدی برای مراکز اسقاط باشد که از محل واردات، از رده خارج‌سازی فرسوده‌ها نیز اجرایی شود. نائب رئیس انجمن اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، گفت: صنعت خودرو، خودروساز، مالکان خودروهای شخصی، مراکز اسقاط و موتورسیکلت‌سازان همگی در زمره بخش‌خصوصی محسوب می‌شوند و اگر برای از رده خارج‌سازی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده بودجه‌ای نیاز است، می‌بایست در بخش‌خصوصی مدیریت شود. کریمی؛ در پایان با تأکید بر اینکه اسقاط خودرو ارتباط معناداری با بودجه عمومی دولت ندارد و صرفاً نیازمند اراده و مدیریت موضوع است، به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید اشاره و خاطرنشان کرد: مطابق قانون، ذخایر سوختی که برای وزارت نفت از محل صرفه‌جویی و کاهش مصرف سوخت حاصل می‌شود، پشتوانه‌ای برای تسهیل روند اسقاط خودرو است که دولت می‌تواند از محل آن، در قالب تسهیلات یا سود تسهیلات به فرآیند از رده خارج‌سازی خودروهای فرسوده کمک کند.