به دنبال وقوع حادثهای که در جاده قدیم اهواز-خرمشهر رخ داد و طی آن ۱۰ کارگر یک شرکت در حال رفتن به محل کار کشته شدند، رئیس شورای هماهنگی تشکلهای مهندسی، صنفی و حرفهای کشور، یکی از دلایل افزایش تعداد کشتهشدگان و مصدومان حوادث جادهای را بههم خوردن آمایش مردمی سرزمین در کشور دانست. به […]
به دنبال وقوع حادثهای که در جاده قدیم اهواز-خرمشهر رخ داد و طی آن ۱۰ کارگر یک شرکت در حال رفتن به محل کار کشته شدند، رئیس شورای هماهنگی تشکلهای مهندسی، صنفی و حرفهای کشور، یکی از دلایل افزایش تعداد کشتهشدگان و مصدومان حوادث جادهای را بههم خوردن آمایش مردمی سرزمین در کشور دانست. به گزارشمناقصهمزایده، علی آزاد؛ گفت: قبل از انقلاب ۲۰ درصد مردم ایران در شهر و ۸۰ درصد در روستا زندگی میکردند اما اکنون شرایط برعکس شده است. وی افزود: لازم است دولت و مسؤولان اشتباهات گذشته و حال از جمله احداث چهار میلیون مسکن در شهرها را رها کرده و در عوض برای مردم کشور خصوصاً در استانهای محروم اشتغال ایجاد کنند. وی عنوان کرد: وقتی اشتغال ایجاد شود، ساخت مسکن نیز رونق میگیرد و کارگران از مشکلات حملونقل فارغ میشوند. آزاد؛ با بیان این که دولت ژاپن ۲۴۰ هزار کارمند دارد اما ایران حدود شش میلیون، گفت: لازم است به این موضوع توجه شود که از حدود ۱۸ هزار کشته سالانه تصادفات در کشور، حدود ۵۰۰۰ نفر از آنان، موتورسواران هستند. وی با تأکید بر اینکه کارشناسان فقط به فکر اثبات ذهنیات خود هستند که مثلاً در این شرایط اگر ریل بیشتر انجام شود، تعداد کشتهها کمتر میشود، افزود: هرجا را اصلاح کنیم از جای دیگر دوبرابر مشکل به وجود میآید. این فعال صنفی، با بیان اینکه توسعه اقتصادی تمامی کشورها از طریق بخشخصوصی آنها صورت پذیرفته است، ادامه داد: توصیه دارم کلاننگری شود چرا که معتقدم احداث مسکن در شهرهای بزرگ اندک جمعیتی که در استانهای محروم هستند را هم به شهرهای بزرگ میکشاند. وی تأکید کرد: کشور ما به وحدت ملی، ایجاد کار و برگرداندن مردم استانهای محروم به استانهایشان نیاز دارد و باید این اهداف را سرلوحه فعالیتها قرا بگیرد. وی افزود: مملکت ما امروز به آشتی همه اقشار و گروهها، وحدت ملی و اداره امور براساس عقلانیت، اصول علمی و اقتصادی و حتی الگوبرداری از کشورهای توسعهیافته با توجه به طرح آمایش سرزمین نیاز دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.