خصولتی بودن صنعت خودرو مانع اصلی در حذف قرعه‌کشی و تحقق تیراژ ۳ میلیونی

عضو کمیسیون عمران مطرح کرد خصولتی بودن صنعت خودرو مانع اصلی در حذف قرعه‌کشی و تحقق تیراژ ۳ میلیونی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: خصولتی بودن صنعت خودرو از موانع جدی در حذف قرعه‌کشی و تحقق تیراژ سه میلیون دستگاهی است. مجتبی یوسفی؛ در گفت‌وگو با خبرخودرو، درخصوص امکان حذف قرعه‌کشی خودرو در […]

عضو کمیسیون عمران مطرح کرد

خصولتی بودن صنعت خودرو مانع اصلی در حذف قرعه‌کشی و تحقق تیراژ ۳ میلیونی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: خصولتی بودن صنعت خودرو از موانع جدی در حذف قرعه‌کشی و تحقق تیراژ سه میلیون دستگاهی است. مجتبی یوسفی؛ در گفت‌وگو با خبرخودرو، درخصوص امکان حذف قرعه‌کشی خودرو در سال آینده، افزایش تیراژ تا سقف سه میلیون دستگاه تا سال ۱۴۰۴ و پیش‌نیازهای آن، اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد حذف قرعه‌کشی در سال آینده عملیاتی شود زیرا وعده دیگر وزیر صمت که جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو بود تاکنون محقق نشده و حتی وی به صراحت افزایش قیمت خودرو را حق خودروسازان اعلام نمود. وی درخصوص اقدامات موردنیاز برای افزایش تولید، گفت: می‌بایست تکلیف خودروسازان مشخص شود که دولتی هستند یا خصوصی. نمی‌شود که خودروسازان از منافع دولت از جمله انرژی ارزان و منابع ارزان استفاده کنند و در مقاطعی نیز با فشار وزارت صمت، قیمت را افزایش دهند و در امور مربوط به قیمت‌گذاری، نظارت و کیفیت خود را جزء بخش‌خصوصی بدانند. نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حذف قرعه‌کشی و افزایش تولید بیشتر شبیه شعار است، گفت: تا زمانی که که مدیریت خودروسازان به‌طور کامل به بخش‌خصوصی واگذار نشود و یا به‌طور کامل دولتی نشوند، رویه فعلی همچنان ادامه خواهد داشت. یوسفی؛ در پایان خاطرنشان کرد: خصوصی شدن صنعت خودرو موجب ایجاد فضای رقابتی می‌شود و اگر رقابت برقرار باشد، تکلیف همه چیز مشخص است. اقدام در جهت ارتقای تکنولوژی، کاهش هزینه‌ها، توسعه و تحقیقات و تولید مطابق با تکنولوژی روز، موجب حفظ بازار یک صنعت می‌شود و در غیراین صورت از بازار حذف می‌شوند.