بیمه آسیا برنده مناقصه بیمه‌تکمیلی تاکسیرانان پایتخت

مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران خبر داد بیمه آسیا برنده مناقصه بیمه‌تکمیلی تاکسیرانان پایتخت مدیر اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، ضمن اشاره به وقفه‌ ایجاد شده، گفت: تلاش شده تا با حضور مدیرعامل جدید سازمان، این وقفه برقرار و نخستین اقدامی که در دستور کار قرارگرفت، طی شدن […]

مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران خبر داد

بیمه آسیا برنده مناقصه بیمه‌تکمیلی تاکسیرانان پایتخت

مدیر اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، ضمن اشاره به وقفه‌ ایجاد شده، گفت: تلاش شده تا با حضور مدیرعامل جدید سازمان، این وقفه برقرار و نخستین اقدامی که در دستور کار قرارگرفت، طی شدن فرآیند تشریفات قانونی برای تحقق بیمه درمان تاکسیرانان است. به گزارش مناقصه‌مزایده، مریم قلی‌زاده؛ اظهار داشت: مدت زمان اعتبار بیمه درمان تکمیلی سال گذشته از یکم مهر ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، با بیمه البرز بوده که باتوجه به سازوکار سازمانی و مشکلات مالی، وقفه‌ای برای انعقاد قرارداد امسال به وجود آمد و در این مدت خدمات مورد نظر به تاکسیرانان و مشمولان بیمه‌تکمیلی ارائه نشد. وی با بیان اینکه معضل مذکور از سال گذشته تاکنون، شناسایی و در دستورکار ویژه قرار گرفته، گفت: در این مدت به شرکت بیمه مراجعه و رایزنی‌های اولیه در این‌باره انجام شده و مقرر گردیدکه پرداخت مابه‌التفاوت مانده بدهی سازمان در اسرع وقت به شرکت البرز انجام شود. مدیر اداره رفاه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: رانندگان تاکسی تا پایان دی‌ماه فرصت دارند که نسبت به ثبت‌نام خود و یا خانواده‌شان برای بیمه‌تکمیلی اقدام کنند. به گفته وی، پیش‌ثبت‌نام بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی از ۱۳ آذرماه آغاز شده و رانندگان تاکسی می‌توانند از طریق اپلیکیشنی که از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال شده وارد باشگاه رفاه تاکسیرانان شده و نسبت به ثبت‌نام بیمه‌تکمیلی خود و خانواده‌هایشان اقدام کنند. قلی‌زاده؛ درباره جزییات بیمه‌تکمیلی رانندگان تاکسی نیز گفت: ما امسال دو نوع بیمه‌تکمیلی برای تاکسیرانان و خانواده‌هایشان در دو سطح طراحی کردیم که سطح اول بیمه‌تکمیلی رانندگان است اما سطح دوم براساس نیازسنجی تاکسیرانان است که سطح تعهداتش بیشتر است. وی با بیان اینکه رانندگان براساس اختیار خود می‌توانند سطح تعهدات بیمه‌ای را انتخاب کنند، گفت: رانندگان پس از مطالعه شرایط سطوح بیمه می‌توانند براساس نیازشان یکی از دو مدل بیمه‌تکمیلی را برای خود و خانواده تحت پوشش‌شان انتخاب کنند که البته رانندگان تاکسی که طرح۲ را انتخاب کردند باید مبلغ مابه‌التفاوت طرح۲ که مبلغ ۴۱۲ هزار و بیست تومان است را پرداخت کنند. مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران، با بیان اینکه شرکت بیمه آسیا برنده مناقصه بیمه‌تکمیلی تاکسیرانان شده تأکید کرد: مدت اعتبار بیمه یکساله است و تعهدات این بیمه از ۲۳ آذر ماه شروع شده است. وی با بیان اینکه استفاده از طرح(۱) بیمه‌تکمیلی برای همه رانندگان تاکسی که کارنامه تاکسیرانی دارند رایگان بوده و مبلغ از طریق سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود، گفت: این افراد در صورتی که بخواهند خانواده‌هایشان را تحت پوشش بیمه‌تکمیلی قرار دهند باید هزینه آن‌ها را پرداخت کنند. قلی‌زاده؛ با بیان اینکه نیاز به مراجعه حضوری رانندگان به سازمان تاکسیرانی نیست و آن‌ها می‌توانند از طریق لینکی که برای آن‌ها پیامک شده ثبت‌نام کنند تأکید کرد: البته حتماً باید مالک شماره موبایل، راننده تاکسی باشد. به گفته وی، از آنجایی که اطلاعات راننده تاکسی از چند سامانه استعلام می‌شود، رانندگان تاکسی باید اطلاعات خود همچون شماره موبایل و شماره شبا را به درستی وارد کرده و از ارائه اطلاعات دیگران خودداری کنند، در غیراین صورت سیستم، اطلاعات وارده را مغایر تشخیص می‌دهد. مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران، با بیان اینکه انتخاب طرح بیمه‌تکمیلی منوط به انتخاب سرپرست خانوار است، اظهار داشت: اگر راننده تاکسی که سرپرست خانوار است طرح (۱) یا (۲) را انتخاب کند برای خانواده وی نیز همان طرح ثبت می‌شود و امکان ویرایش و حذف طرح مگر برای تولد فرزند جدید امکان‌پذیر نیست. به گفته وی، رانندگان به همراه خانواده و اعضای تحت تکفلشان در صورت تمایل دریافت خدمات درمانی بیمه‌تکمیلی باید هزینه‌های مربوط به تعهدات طرح (۱) یا (۲) را خود پرداخت کنند و ملاک انتخاب این طرح‌ها برای خانواده انتخاب سرپرست خانواده است. به عنوان مثال اگر تاکسیران طرح (۱) را انتخاب کند خانواده و اعضای تحت‌تکفلشان مشمول استفاده از طرح(۱) است.