عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران نقش شرکتهای خدمات پس از فروش نادیده گرفته شده است عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، بر نقش ویژه شرکتهای خدمات پس از فروش دو خودروساز بزرگ کشور در کنترل قیمت و کیفیت قطعات یدکی در بازار تأکید کرد و گفت: این شرکتها به […]
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران
نقش شرکتهای خدمات پس از فروش نادیده گرفته شده است
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، بر نقش ویژه شرکتهای خدمات پس از فروش دو خودروساز بزرگ کشور در کنترل قیمت و کیفیت قطعات یدکی در بازار تأکید کرد و گفت: این شرکتها به شدت از نظامهای تضمین کیفیت تبعیت میکنند. به گزارش مناقصهمزایده، امیرحسن کاکایی؛ ضمن اشاره به نقشآفرینی شرکتهای خدمات پس از فروش در کنترل قیمت و کیفیت قطعات یدکی در بازار، اظهار داشت: بازار قطعات یدکی و خدمات پس از فروش به معضل بزرگ و خطرناکی تبدیل شده که گستردگی آن موجب فزونی تقلب در این بازار شده است. وی نگاه بدبینانه نسبت به شرکتهای رسمی خدمات پس از فروش و قطعات یدکی را نادرست خواند و افزود: سیستم خدمات پس از فروش رسمی مرتبط با خودروسازان بزرگ کشور و همچنین سایر خودروسازان علیرغم برخی ضعفها به میزان قابل توجهی تحت نظارت هستند و طبیعی است که قیمت خدمات آنها گرانتر تمام میشود. عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بر این نکته اذعان داشت که ارزان بودن قطعات تقلبی امری بدیهی است و قیمتهای ارزان برخی از قطعات در بازار قابل تردید است. کاکایی؛ با تأکید بر اینکه اگر شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نبودند، آشفته بازار شدیدی را در حوزه قیمت و کیفیت در بازار قطعات یدکی شاهد بودیم، گفت: توصیه بنده به خریداران مراجعه به مراکز رسمی فروش قطعات یدکی حتی درخصوص خودروهای وارداتی است زیرا در این مراکز ضمن اینکه رسمیت دارند، فاکتور نیز در ازای خرید قطعه صادر میشود. وی با بیان اینکه قیمت تمامی کالاها در طول سه سال گذشته ۱۰ برابر شده است، تصریح کرد: قیمتهای ارزان به ویژه در حوزه قطعات یدکی مصرفی همچون روغن موتور، فیلتر، لنت و… شکبرانگیز است. او افزود: افزایش قیمت قطعات یدکی نسبت به سایر حوزهها با شیب بسیار کمتری رخ داده و وجود کنترل شدید در شرکتهای خدمات پس از فروش بر این مسأله با توجه به حساسیت حوزه خودرو کمتر بوده است. این شرکتها توانستهاند نوسان شدید و افزایش قیمت لوازمیدکی را متعادل نگه دارند و به نظر میرسد اگر شرکتهای وارداتی و قطعهسازان حضور بیواسطهتری در بازار داشتند، این قیمتها به صورت نجومی بالاتر از حالحاضر بود. این کارشناس صنعت خودرو، با تصریح بر اینکه شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان در کنترل قیمت و کیفیت قطعات یدکی در بازار نقش مهمی را بر عهده دارند، گفت: در ظاهر امر، مصرفکنندگان به دلیل قیمتهای بالای خدمات و قطعات در این مراکز، بیشتر راغب به خرید از مراکزی با قیمتهای ارزان هستند و بر مخاطرهآمیز بودن این نکته واقف نیستند که خرید ارزان و با کیفیت نازل علاوه بر اینکه عمر خودرو را کاهش میدهد، خطرات ایمنی را نیز در پی خواهد داشت. کاکایی؛ رواج مجدد لنتکوبی یا اقداماتی از این دست بر روی صفحهکلاچ که در گذشته انجام میشد را اقدامی ناایمن توصیف کرد و افزود: کنترل ورود قطعات تقلبی به بازار با توجه به وسعت کشور و مرزهای گسترده و طولانی که داریم، بسیار دشوار است، ضمن اینکه با وجود پیگیریها و مقابله مراجع ذیربط، همچنان برخی از قطعات تقلبی در داخل کشور تولید و به بازار عرضه میشود. وی در ادامه تأکید کرد: تنها راهکار مراجعه به مراکز معتبر است، زیرا اگر تقلبی نیز اتفاق افتاد، حداقلش این است که با یک مجموعه بزرگ و مرکز رسمی فروش مواجه هستید و این موضوع با خرید از مراکز متفرقه متفاوت است. عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، در پایان خاطرنشان کرد: سیستمهای رسمی شرکتهای رسمی خدمات پس از فروش به شدت از نظامهای تضمین کیفیت تبعیت میکنند و این موضوع بهطور جدی تحت کنترل است و در صورت شکایت به شدت قابلیت پیگیری وجود دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.