توسعه راه‌آهن با حمایت از بخش خصوصی

  معاون وزیر راه ‌و شهرسازی پیشرفت راه‌آهن را در گرو بودجه کافی، نیروی کاردان و تربیت شده و حمایت از بخش‌های خصوصی دانست و گفت: سودآور بودن سرمایه‌گذاری، انگیزه لازم را در بخش خصوصی برای ورود به این حوزه ایجاد می‌کند. به گزارش صدا و سیما محسن پورسیدآقایی با اشاره به تأکید سازمان ملل […]

 

معاون وزیر راه ‌و شهرسازی پیشرفت راه‌آهن را در گرو بودجه کافی، نیروی کاردان و تربیت شده و حمایت از بخش‌های خصوصی دانست و گفت: سودآور بودن سرمایه‌گذاری، انگیزه لازم را در بخش خصوصی برای ورود به این حوزه ایجاد می‌کند.

به گزارش صدا و سیما محسن پورسیدآقایی با اشاره به تأکید سازمان ملل متحد برای کنترل آلاینده‌ها و گرمایش زمین و اعلام این‌که تا سال ۲۰۳۵ باید نصف حمل‌و نقل دنیا به صوت ریلی باشد و تا سال ۲۰۵۰ حمل‌ و نقل ریلی در دنیا دو برابر شود، اظهار کرد: به همین علت تعدادی از کشور‌ها برای سرمایه‌گذاری در این زمینه در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: سه برابر شدن حمل بار، رسیدن حمل مسافران به ۸۰ درصد، توسعه حمل ‌و نقل حومه‌ای در شهرهای بزرگ، افزایش خطوط سریع‌السیر و افزایش ترانزیت از جمله برنامه‌هایی است که باید تا پایان برنامه ششم توسعه اجرا شود.