اصرار از شرکت پست و انکار از مستر کارت

مستر کارت: هیچ گونه فعالیتی در ایران نداریم! اصرار از شرکت پست و انکار از مستر کارت مدیر ویژن کارت: مستر کارت حضور با واسطه را تکذیب نکرده است خبر ارایه مسترکارت از سوی شرکت پست، طی روزهای گذشته حاشیه‌های متعددی به دنبال داشته و در تازه‌‌ترین اظهارات، سخنگوی این شرکت آمریکایی فعالیت در ایران […]

مستر کارت: هیچ گونه فعالیتی در ایران نداریم!

اصرار از شرکت پست و انکار از مستر کارت

مدیر ویژن کارت: مستر کارت حضور با واسطه را تکذیب نکرده است

خبر ارایه مسترکارت از سوی شرکت پست، طی روزهای گذشته حاشیه‌های متعددی به دنبال داشته و در تازه‌‌ترین اظهارات، سخنگوی این شرکت آمریکایی فعالیت در ایران را تکذیب کرده است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته مسؤولان شرکت پست و وزیر ارتباطات ایران از ارایه مسترکارت به ایرانیان خبر داده و متذکر شدند: در راستای توسعه خدمات پستی، ثبت‌نام و صدور مسترکارت به ایرانیان از سوی شرکت پست فراهم شده است.

بر این اساس، اعلام شد که در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه به ویژه تعاملات مالی، شرکت پست در زمینه خدمات مستر کارت با شرکت ویژن‌کارت ایرانیان مشارکت می‌کند و متقاضیان پس از دریافت کارت از طریق وب‌سایت شرکت مذکور می‌توانند نسبت به شارژ کارت صادره اقدام کنند.

 خبر این توافق را تجاری، عضو هیأت مدیره پست اعلام کرده و متذکر شد بر این اساس فرایندهای احراز هویت، ثبت نام، تأیید و تحویل این کارت‌های اعتباری به پست سپرده شده است.

بنا بر اعلام رسمی، شرکت ویژن‌کارت ایرانیان مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح داخلی و بین‌المللی را کسب کرده و تنها شرکت داخلی مورد تأیید از سوی مستر کارت جهانی است.

حال اخبار مختلفی منتشر شده و در آن‌ها به نقل از سخنگوی مسترکارت آمریکا تأکید شده است که مسترکارت هیچ‌گونه فعالیتی در ایران ندارد.

«سِز آیسِن» با تأکید بر این‌که هیچ‌گونه فعالیتی در ایران نداریم، گفته تا زمانی‌که ایران همچنان در حلقه تحریم آمریکا باشد، اجازه فعالیت در این کشور را نداریم.

اما در پاسخ به اظهارات او، عضو هیأت مدیره شرکت پست تأکید کرده است: پست از طریق شرکت واسط، این کارت‌ها را در دفاتر پستی به فروش می‌رساند.

غلامرضا نجاری در واکنش‌‌ها به این موضوع اعلام کرد: از آن‌جا که شرکت پست به نیابت از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی خدمات دیگر دستگاه‌ها را به مشتریان ارایه می‌کند، با هدف تسهیل مبادلات ارزی خرد، با انعقاد قرارداد با شرکت «ویژن‌کارت‌ایرانیان» عملیات مربوط به توزیع و تحویل کارت‌های پیش پرداخت (prepaid) به متقاضیان را پس از احراز هویت برعهده دارد.

وی افزود: پیش از انعقاد قرارداد با این شرکت، کیفیت خدمات کارت‌های ارایه شده از سوی پست مورد بررسی قرار گرفت که نشان از صحت عملیات مالی توسط این شرکت داشت.

نجاری ادامه داد: این کارت‌ها به دلیل آن‌که بر پایه «هاب‌اکانت» تعریف می‌شود از امنیت بالایی نیز برخوردار بوده و به راحتی در دیگر کشور‌ها قابل استفاده است.

براساس اطلاعات موجود بر روی سایت شرکت پست، در همین ارتباط حامد ذوالفقاری، مدیرعامل شرکت ویژن‌کارت نیز اعلام کرده که مدارک احراز صلاحیت این شرکت مبنی بر اجازه توزیع کارت‌های بین‌المللی موجود بوده و مشخصاً از این شرکت به عنوان نماینده رسمی در زمینه واگذاری کارت‌های اعتباری بین‌المللی یاد شده است.

به گفته وی، «ویژن‌کارت‌ایرانیان» به آدرس الکترونیکی www.mastercardiran.com، یک شرکت ایرانی و دارای آدرس معتبر بوده و به عنوان شرکت واسط در ارایه خدمات کارت‌های مالی در کشور مشغول فعالیت می‌کند.

وی در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر این‌که مسؤولان مستر کارت فعالیت در ایران را تکذیب کرده‌اند نیز خاطرنشان کرد: سخنگوی مستر کارت امکان فعالیت این شرکت از طریق شرکت‌های واسط را تکذیب نکرده است.

واکنش پست در مورد تکذیب حضور مسترکارت در ایران

در پی تکذیب فعالیت مسترکارت در ایران، شرکت پست با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پست از طریق شرکت واسط، این کارت‌ها را در دفاتر پستی به فروش می‌رساند.

شرکت پست اعلام کرد: بعد از اظهارات وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات مبنی بر همکاری پست با یک شرکت خارجی برای ارایه خدمات مستر کارت در کشورمان، برخی رسانه‌ها به نقل از سخنگوی این شرکت آمریکایی اعلام کردند که این شرکت فعالیتی در ایران ندارد.

غلامرضا‌نجاری، عضو هیأت مدیره پست در واکنش به این موضوع تأکید کرد: از آن‌جا که شرکت پست به نیابت از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی خدمات دیگر دستگاه‌ها را به مشتریان ارایه می‌کند، با هدف تسهیل مبادلات ارزی خرد، با انعقاد قرارداد با شرکت «ویژن‌کارت‌ایرانیان» عملیات مربوط به توزیع و تحویل کارت‌های پیش پرداخت (prepaid) به متقاضیان را پس از احراز هویت برعهده دارد.

وی با بیان این‌که ثبت نام و توزیع کارت‌های اعتباری براساس مأموریت ذاتی پست است، گفت: پست از طریق شرکت واسط، این کارت‌ها را در دفاتر پستی به فروش می‌رساند. براین اساس، پیش از انعقاد قرارداد با این شرکت، کیفیت خدمات کارت‌های ارایه شده از سوی پست مورد بررسی قرار گرفت که نشان از صحت عملیات مالی توسط این شرکت داشت.

نجاری ادامه داد: این کارت‌ها به دلیل آن‌که بر پایه «هاب‌اکانت» تعریف می‌شود از امنیت بالایی نیز برخوردار بوده و به راحتی در دیگر کشور‌ها قابل استفاده است.

 

به گزارش مهر، پیش از این نیز در پی اعلام امکان خرید پستی از فروشگاه‌های بین‌المللی EBAY و آمازون، این شرکت‌ها حضور و فعالیت خود را در ایران تکذیب کرده بودند که بعد از آن مشخص شد شرکت پست با همکاری با یک شرکت واسط مستقر در امارات، این امکان را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. هم‌اکنون نیز طبق توضیحات شرکت پست، امکان فعالیت مسترکارت در ایران از طریق شرکت واسط فراهم شده است.