تعدد قوانین از مشکلات اساسی در ایمنی ساختمان‌ها

تعدد قوانین از مشکلات اساسی در ایمنی ساختمان‌ها نشست ایمنی ساختمان با حضور منوچهرشیبانی‌اصل، مدیرکل دفتر تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه ‌و شهرسازی و مرادخانی، رییس شرکت لوناوود برگزار شد. به گزارش ‌صما، در این نشست شیبانی‌اصل با اشاره به این‌که در بحث ایمنی ساختمان دو موضوع به‌طور جداگانه مطرح است، موضوع اول را مربوط به […]

تعدد قوانین از مشکلات اساسی در ایمنی ساختمان‌ها

نشست ایمنی ساختمان با حضور منوچهرشیبانی‌اصل، مدیرکل دفتر تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه ‌و شهرسازی و مرادخانی، رییس شرکت لوناوود برگزار شد.

به گزارش ‌صما، در این نشست شیبانی‌اصل با اشاره به این‌که در بحث ایمنی ساختمان دو موضوع به‌طور جداگانه مطرح است، موضوع اول را مربوط به ایمنی در حین ساخت و ایمنی کارگاه ساختمانی و موضوع دوم را ایمنی بهره‌برداری دانست و گفت: ایمنی کارگاه‌های ساختمانی بیش‌تر از نگاه ایمنی کار یعنی تأمین بهداشت، سلامت و امنیت کلیه ‌اشخاصی که در مجاورت کارگاه ساختمانی زندگی و کار می‌کنند یا در داخل کارگاه‌های ساختمانی به فعالیت‌های شغلی مشغولند، مطرح است.

وی همچنین افزود: ایمنی بهره‌برداری نیز به تمهیداتی برمی‌گردد که باید در طول عمر مفید ساختمان به‌کار گرفته شود.

شیبانی‌اصل در ادامه یکی از مشکلات موجود در بحث ایمنی ساختمان‌ها را تعدد قوانین مختلفی دانست که به نحوی در بحث ایمنی ساخت‌وساز‌ها دخیل‌ هستند و تأکید ‌کرد: بحث نماسازی و نصب‌سنگ در نمای ساختمان‌ها جزو نکاتی است که می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد اگر به شکل درست و مناسبی انجام نشود.

در ادامه این نشست مرادخانی نیز با اشاره به کیفیت نماهای خشک ‌و تر در عمر مفید نمای ساختمان‌ها گفت: ما در مجموعه لوناوود پس از مقوله اقتصادی توجه ویژه‌ای نیز به مسایل فنی‌و اجرایی داشته‌ایم و صرفاً به دنبال منافع اقتصادی خود نبوده‌‌ایم.

 

وی تأکید‌ کرد: چرا که در طول ۱۰ سال گذشته وجود حوادث و مشکلات متعدد در این بخش حاکی از یک خلاء در بحث معماری کشور و رسالتی که ما در این بخش داریم انتخاب یک متریال مناسب، سبک و ایمن است.