پورسیدآقایی اعلام کرد ساخت ایستگاه راهآهن در میدان آزادی مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه زیرزمینی کردن قطار در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران، ۲۶ هکتار از اراضی این مناطق را آزاد کرد، گفت: ایستگاه راهآهن در میدان آزادی ساخته میشود تا مکمل خط۴ مترو باشد. به گزارش مهر، محسنپورسیدآقایی در خصوص مسایل مربوط به […]
پورسیدآقایی اعلام کرد
ساخت ایستگاه راهآهن در میدان آزادی
مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه زیرزمینی کردن قطار در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران، ۲۶ هکتار از اراضی این مناطق را آزاد کرد، گفت: ایستگاه راهآهن در میدان آزادی ساخته میشود تا مکمل خط۴ مترو باشد.
به گزارش مهر، محسنپورسیدآقایی در خصوص مسایل مربوط به عبور خطوط راهآهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران، گفت: موضوع انتقال خطوط راهآهن به زیرزمین باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا این خطوط از مرکز شهر و مراکز تجاری مهم عبور میکنند.
وی با بیان اینکه ایدهای برای احداث ایستگاه در میدان آزادی داریم تا در این ایستگاه نیز راهآهن با مترو در خط۴ یک ایستگاه مکمل داشته باشد، افزود: انتقال خطوط راهآهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ به تونل، کاری غیراصولی بود زیرا با هزینه آن میشد طرحی معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سرانجام رساند، در واقع میشد این هزینه را در جای دیگری صرف کرد تا مردم منطقه دستاوردهای بهتری داشته باشند.
مدیرعامل شرکت راهآهن با اشاره به اینکه انتقال ایستگاه راهآهن شهر قم به محمدیه در سالهای گذشته موجب اعتراضات مردم شد، گفت: بر همین اساس طی دو سال گذشته این ایستگاه باز هم به داخل شهر منتقل شد.
پورسیدآقایی ادامه داد: برای طراحی ایستگاههای درون شهری با مشاوران بینالمللی که ایستگاههای شهری در اروپا را انجام داده بودند قراردادی منعقد و مقرر شد برای تهران طراحیهای مناسبی انجام شود.
وی افزود: باید خط۳ مترو به صورت مستقیم به سکوهای راهآهن متصل شود، این در حالی است که امروز تنها یک ورودی در محوطه راهآهن برای خط۳ درنظر گرفته شده است. در شهر ری نیز باید ایستگاه راهآهنی ایجاد شود تا تعامل مناسبی با خطوط یک و ۶ مترو داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایدهای برای احداث ایستگاه در میدان آزادی داریم تا در این ایستگاه نیز راهآهن با مترو در خط ۴ یک ایستگاه مکمل داشته باشد، گفت: انتقال خطوط راهآهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ به تونل کار غیراصولی بود زیرا با هزینه آن میشد طرحی معادل یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سرانجام رساند.
مدیرعامل شرکت راهآهن، تصریح کرد: با وجود ساخته شدن این تونل امکان تردد قطار در آن وجود نداشت اما در سال ۹۳ این امکان را فراهم کردیم و بعد از تردد قطار در این مسیر حدود ۲۶ هکتار از زمینهای این محدوده آزاد شد.
وی گفت: در اوایل تشکیل دولت یازدهم راهآهن تلاش کرد تا با تشکیل جلسه مشترکی بین مدیریت شهری تکلیف زمینهای آزاد شده را تعیین کند که درنهایت قرار شد شهرداری متولی اجرای پروژههای عمرانی در این زمینها باشد.
پورسیدآقایی ادامه داد: در این جلسات مقرر شد با کارشناسی کردن این اراضی معادل آن زمین معوضی به شرکت راهآهن ارایه شود اما این امر نیز محقق نشد؛ ۷۵ هزار متر مربع فضای پارکینگ در طبقه فوقانی تونل خط راهآهن در نظر گرفته شده و تاکنون حدود ۵۲۴ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، البته هنوز تأسیسات تونل و سیستمهای ایمنی اجرایی نشده است که به بودجه حدود ۲۱۳ میلیارد تومان نیاز دارد.
وی افزود: در مجموع برای این پروژه حدود ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که معادل هزینه آن به نرخ روز حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.