مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات مطرح کرد توسعه متوازن و یکپارچه حملونقل ریلی شاهکلید دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تُن فولاد مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، تأمین و توسعه شبکه حملونقل ریلی کشور را یکی از شرایط لازم برای تحقق اهداف چشمانداز افق ۱۴۰۴ خواند و بر نقش بالقوه آن در […]
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات مطرح کرد
توسعه متوازن و یکپارچه حملونقل ریلی شاهکلید دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تُن فولاد
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، تأمین و توسعه شبکه حملونقل ریلی کشور را یکی از شرایط لازم برای تحقق اهداف چشمانداز افق ۱۴۰۴ خواند و بر نقش بالقوه آن در مدیریت جریان فیزیکی و قیمت تمام شده کالا، رشد اقتصادی و تأمین نهادههای زنجیره ارزش صنایع و فعالیتهای اقتصادی تأکید کرد. به گزارش مناقصهمزایده، امیرحسین نادری؛ با یادآوری اهداف حوزه معدن در چشمانداز ۱۴۰۴ گفت: دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تُن فولاد خام و کسب رتبه هفتم جهانی با توجه ذخایر طبیعی و توان علمی کشور امکانپذیر است اما برای تحقق آن نیاز به تأمین زیرساختهایی مانند شبکه حملونقل مناسب است و در این خصوص در سند چشمانداز افق ۱۴۰۴، توسعه شبکه ریلی کشور به میزان ۲۵ هزار کیلومتر عنوان شده که به معنای احداث ۱۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی است. مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، رسیدن به سهم ۵۲ درصدی مواد معدنی و فولاد در حملونقل ریلی و حمل ۲۰۲ میلیون تُن ماده معدنی از طریق این شبکه را از دیگر اهداف تعیین شده در این سند عنوان کرد و افزود: حملونقل در رشد صنعت بهواسطه مدیریت زنجیره تأمین زنجیرههای ارزش صنعت، نقش بالقوه در مدیریت جریان فیزیکی، قیمت تمام شده کالا، رشد اقتصادی و تأمین نهادههای زنجیره ارزش صنایع و در مجموع فعالیتهای اقتصادی دارد بهطوری که به میتوان ادعا کرد ایجاد زیرساخت لازم در حوزه حمل و ریلی لازمه توسعه پایدار صنعت فولاد است. نادری؛ با اشاره به مزیتهای شبکه ریلی در بخش هزینهها، ایمنی، محیطزیست و ظرفیت نسبت به سایر شبکههای حملونقل، دسترسی ریلی نامتناسب پهنههای معدنی و نواحی صنعتی و بنادر صادراتی را از ضعفهای این شبکه برشمرد و با تأکید بر کمتر بودن هزینه ساخت زیرساختهای ریلی نسبت به زیرساختهای جادهای تصریح کرد: نبود زیرساخت کافی در این حوزه و فرسودگی ناوگان حملونقل ریلی موجب شده است تا نه تنها بخش معدن و صنایعمعدنی که در حوزههای دیگر مانند کشاورزی هم نتوانیم از بازارهای جهانی بهره لازم را ببریم. وی ارتقای استاندارد حملونقل، افزایش ظرفیت زیرساختها و بهبود یکپارچگی شبکه حملونقل و همچنین توازن و یکپارچگی بین خطوط اصلی و فرعی را به عنوان اولویتهای پیشنهادی سیاستگذاری در چالشهای حملونقل ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: در حالحاضر صرفاً ۱۳ درصد از خطوط ریلی کشور بین ۵۰ تا ۷۰ درصد استفاده میشود و بیش از ۷۲ درصد شبکه ریلی کمتر از ۲۵ درصد مورد استفاده قرار دارد که در صورت اجرای طرحهای توسعهای در مسیرهای اصلی تجاری کشور، انتظار میرود حدود ۳۸ درصد از خطوط ریلی کشور بیش از ۷۵ درصد مورد استفاده قرار گیرند. مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، با تأکید بر آمادگی شرکت «ومعادن» و شرکتهای گروه برای مشارکت و سرمایهگذاری در این پروژه گفت: توسعه زیرساختهای ریلی موجب بهبود سرعت حملونقل، افزایش تولید و کاهش هزینهها، حضور پررنگتر در بازارهای بینالمللی و ایجاد سود مناسب از محل سرمایهگذاری در این بخش میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.