پیشنهاد نمرهای شدن برخی دروس پایه پنجم و ششم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تدوین طرحی تحتعنوان «ارزشیابی شایسته محور» براساس حکم سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: این طرح در آینده نزدیک در دستور کار شورای عالی قرار میگیرد و تکلیف ارزشیابی توصیفی نیز در آن مشخص میشود. مهدینویدادهم در گفتوگو […]
پیشنهاد نمرهای شدن برخی دروس پایه پنجم و ششم
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تدوین طرحی تحتعنوان «ارزشیابی شایسته محور» براساس حکم سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: این طرح در آینده نزدیک در دستور کار شورای عالی قرار میگیرد و تکلیف ارزشیابی توصیفی نیز در آن مشخص میشود.
مهدینویدادهم در گفتوگو با ایسنا، به بررسی زیرنظام پژوهش و ارزشیابی در جلسات اخیر شورای عالی آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: این زیرنظام مختص ارزیابی سیستم و عملکرد آموزش و پرورش است.
وی افزود: پژوهش، فرایندهای پژوهشی، کارکردهای پژوهشی، اصول حاکم بر پژوهش، ارزشیابی سیستم و ساختار حاکم بر ارزشیابی سیستم و روشهای آن از جمله موارد قابل بررسی در زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول هستند.
دبیرکل شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشبینی شده سامانهای به منظور ارزشیابی سیستم طراحی شود گفت: در حال حاضر ارزشیابی از کل سیستم انجام نمیشود و شاخصهای ارزشیابی کلی برای عملکرد سیستم وجود ندارد، در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش تلاش میکنیم تا این شاخصها مشخص و تصویب شوند.
نویدادهم درباره وضعیت ارزشیابی توصیفی و اینکه آیا در مقاطع بالاتر نیز اجرا خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: ارزشیابی تحصیلی براساس برنامه درسی ملی مصوب و در مقطع ابتدایی به اجرا درآمد. البته براساس حکم سند تحول بنیادین طرحی تحت عنوان «ارزشیابی شایسته محور» تدوین شده است و در آینده نزدیک در دستور کار شورای عالی قرار میگیرد و تکلیف ارزشیابی توصیفی نیز در آن مشخص میشود.
وی درباره احتمال تغییر سیستم ارزشیابی توصیفی در برخی دروس پایه پنجم و ششم گفت: پیشنهاداتی در خصوص نمرهای شدن برخی دروس در پایه پنجم و ششم مطرح شده است که در دست بررسی است اما هنوز درباره آن تصمیمگیری نشده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.