معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه حذف فساد از چرخه تخصیص قیر رایگان به پروژههای راهسازی با بهروزرسانی سامانه صبا معاون ساخت و توسعه راههای شر کت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: با برطرف کردن مشکلات سامانه صبا فساد را از چرخه تخصیص قیر رایگان به پروژههای راهسازی حذف کردیم. […]
معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه
حذف فساد از چرخه تخصیص قیر رایگان به پروژههای راهسازی با بهروزرسانی سامانه صبا
معاون ساخت و توسعه راههای شر کت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: با برطرف کردن مشکلات سامانه صبا فساد را از چرخه تخصیص قیر رایگان به پروژههای راهسازی حذف کردیم. به گزارش مهر، محمدرضا کدخدازادهعطار؛ درباره آخرین وضعیت اعطای قیر رایگان به پروژههای راهسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، اظهار کرد: سهمیه این شرکت برای سالجاری تاکنون اعلام شده که معادل هزار میلیارد تومان است ولی قابل افزایش خواهد بود؛ به شرط اینکه بتوانیم تا پایان سالجاری قیرهای تحویلی را در پروژهها مصرف کنیم. وی گفت: اعطای سهمیههای قیر، تأثیر بهسزایی در اجرای پروژههای عمرانی دارد؛ اما مشکل این است که سهمیه قیر را دیر میدهند و ما در نیمه دوم آبان سهمیه قیر را دریافت کردیم؛ این موضوع سبب میشود تا فصل اجرای پروژههای عمرانی را از دست بدهیم در حالحاضر بسیاری از پروژههای استانهای غربی و شمالغربی به دلیل سرما متوقف است و مجبوریم طرحهای عمرانی استانهای گرمسیر مانند استانهای جنوبی، جنوبغربی، جنوبشرقی و شرقی کشور را پیگیری کنیم. وی با تأکید بر اینکه پروژههای راهسازی زیادی در کشور صرفاً معطل آسفالتریزی هستند که منتظر رسیدن قیر است، گفت: برای هر استانی سهمیه اختصاصی قیر در نظر گرفتهایم که شامل پروزههای بزرگراهی، آزادراهی و راههای اصلی و روستایی هر استان میشود؛ از این ۱۱۰ هزار تنی که قرار است به شرکت ساخت داده شود، برای ۹۱ هزار تن آن حواله صادر کردهایم تا پیمانکاران پروژههای راهسازی آن را از قیرسازان دریافت کنند. وی درباره نحوه حذف فساد از چرخه عرضه قیر رایگان در پروژههای عمرانی، تأکید کرد: سامانهای تحت عنوان سامانه صبا راهاندازی شده که در سالهای قبل هم وجود داشت اما ثبت صدور حوالههای قیر برای پروژههای عمرانی، بهروز نبود و با تأخیر انجام میشد. عضو هیأت مدیره شرکت ساخت، بیان کرد: ایرادات و اشکالات این سامانه برطرف شده و در حالحاضر در لحظه، حوالههای قیر صادره در آن ثبت میشود که چه افرادی حواله قیر را برای کدام پروژه دریافت کردهاند؛ همزمان قراردادهای قیر با پیمانکاران نیز به امضاء میرسد و در سامانه صبا ثبت میشود. این سامانه از آنجایی که اساس و مبنای آن GIS و اطلاعات مکانی پروژههاست، لذا هیچ پیمانکاری نمیتواند برای یک پروژه دو بار قیر بگیرد. وی خاطرنشان کرد: سامانه صبا به حذف فساد از چرخه تخصیص قیر رایگان کمک زیادی کرده است؛ هر چه شفافسازی در این سامانه بیشتر شود، درصد امکان بروز فساد کاهش مییابد که به رفع دغدغههای نمایندگان مجلس درخصوص قیر تهاتری میانجامد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.