ضعف در نظارت عامل گران‌فروشی ایرلاین‌ها

نائب‌ رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد ضعف در نظارت عامل گران‌فروشی ایرلاین‌ها نائب‌ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: براساس قانون، وزارت راه‌وشهرسازی باید قیمت بلیت هواپیما را تعیین کند ولی اکنون این ضعف را در نظارت وزارت راه‌وشهرسازی می‌بینیم. به گزارش ایسنا، صدیف بدری؛ با اشاره به گران‌فروشی ایرلاین‌ها، بیان کرد: […]

نائب‌ رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

ضعف در نظارت عامل گران‌فروشی ایرلاین‌ها

نائب‌ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: براساس قانون، وزارت راه‌وشهرسازی باید قیمت بلیت هواپیما را تعیین کند ولی اکنون این ضعف را در نظارت وزارت راه‌وشهرسازی می‌بینیم. به گزارش ایسنا، صدیف بدری؛ با اشاره به گران‌فروشی ایرلاین‌ها، بیان کرد: کمیسیون عمران درخصوص گران‌فروشی بلیت هواپیما به سازمان هواپیمایی و وزارت راه‌وشهرسازی تذکرات متعددی داده است. براساس اساسنامه سازمان هواپیمایی کشور وزارت راه‌وشهرسازی باید تعیین قیمت انجام دهد اما براساس احکامی در قانون پنجم توسعه قیمت‌ها به صورت شناور تعیین می‌شد. وی در ادامه اظهار کرد: اما زمانی که زمان برنامه پنجم توسعه به پایان رسید و در برنامه ششم توسعه نیز در این زمینه حکمی نیامده است، باید براساس اساسنامه سازمان هواپیمایی کشور، قیمت‌گذاری انجام شود و وزارت راه‌وشهرسازی قیمت‌گذاری را انجام دهد. مقرر شده وزیر راه‌وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور گزارش مبسوطی در این زمینه هفته آینده به کمیسیون ارائه کنند تا مشخص گردد چه اقداماتی برای کنترل قیمت بلیت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی ایرلاین‌ها انجام داده‌اند. نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما ضعف را در نظارت وزارت راه‌وشهرسازی می‌بینیم. افزایش قیمت‌ها از سوی ایرلاین‌ها تخلف است و حتماً باید تعیین قیمت صورت گرفته و بر روی اجرای دقیق آن نظارت شود.

ش