رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری، درخصوص مصوبه جدید سازمان حمایت مبنی بر درج قیمت تولید بر روی بستهبندی قطعات خودرو، گفت: این مصوبه شامل باتری خودرو نمی شود اما تولیدکنندگان باتری از ابتدای ماه آینده ملزم به درج کدرهگیری روی باتریهای عرضه شده به بازار شدهاند. به گزارش از خبرخودرو، محمدرضا فلاح؛ در پاسخ […]
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری، درخصوص مصوبه جدید سازمان حمایت مبنی بر درج قیمت تولید بر روی بستهبندی قطعات خودرو، گفت: این مصوبه شامل باتری خودرو نمی شود اما تولیدکنندگان باتری از ابتدای ماه آینده ملزم به درج کدرهگیری روی باتریهای عرضه شده به بازار شدهاند. به گزارش از خبرخودرو، محمدرضا فلاح؛ در پاسخ به این سؤال که آیا درج کدرهگیری روی باتری موجب مهار بنکداران از بازار باتری میشود، گفت: در حالحاضر قیمت هر صد آمپر باتری یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که عددی قابلتوجه است و بنکداران با جابهجایی باتری فرسوده و ۹ درصد ارزشافزوده سود قابلتوجهی دریافت میکنند. بنابراین به نظر میرسد بنکداران سود خود را در جای دیگری جستوجو میکنند. رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری، با اشاره به قیمت باتری عنوان کرد: در حالحاضر قیمت هر آمپر باتری در کارخانه ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان است و در یک ماه و نیم گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و دلیل آن رشد قیمت جهانی سرب بوده که از ۶۰ به ۶۵ هزار تومان رسیده است. فلاح؛ درباره تأثیر کاهش نرخ دلار بر قیمت باتری، اظهار داشت: همراه با کاهش نرخ ارز قیمت جهانی سرب افزایش یافت به همین دلیل کاهش نرخ دلار تأثیری بر قیمت باتری نداشته است اما میتوان گفت؛ اُفت بهای دلار بر جلوگیری از افزایش قیمت سرب تأثیرگذار بوده است چرا که قیمت سرب به ۶۷ هزار تومان نیز رسیده بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.