رئیس صنف جایگاهداران کشور ازدیاد پمپبنزینهای تکسکو خطرآفرین است رئیس صنف جایگاهداران کشور، گفت: مجوز افزایش تعداد این نوع جایگاهها، در استاندارد ملی مرتبط با جایگاههای سوخت در کلانشهرها یا شهرکها داده نشده و ازدیاد این پمپبنزینها خطرآفرین است که ما هشدارهای لازم را به مسؤولان دادهایم. اسدا… قلیزاده؛ در گفتوگو با میزان، با اشاره […]
رئیس صنف جایگاهداران کشور
ازدیاد پمپبنزینهای تکسکو خطرآفرین است
رئیس صنف جایگاهداران کشور، گفت: مجوز افزایش تعداد این نوع جایگاهها، در استاندارد ملی مرتبط با جایگاههای سوخت در کلانشهرها یا شهرکها داده نشده و ازدیاد این پمپبنزینها خطرآفرین است که ما هشدارهای لازم را به مسؤولان دادهایم. اسدا… قلیزاده؛ در گفتوگو با میزان، با اشاره به احداث جایگاههای تکسکویی، گفت: طرح احداث جایگاههای تکسکو، با هدف خدمترسانی به مردم خصوصاً در کلانشهرهایی که با کمبود جایگاه سوخت مواجهاند، آغاز و پیگیری شده است. وی با بیان اینکه متأسفانه احداث این جایگاهها در حال خارج شدن از مسیر اصلی و هدف خود است، ادامه داد: احداث جایگاههای تکسکو، نباید صرفاً برای نمایش خدمات توزیع سوخت باشد. رئیس صنف جایگاهداران کشور، افزود: مجوز افزایش تعداد این نوع جایگاهها، در استاندارد ملی مرتبط با جایگاههای سوخت در کلانشهرها یا شهرکها داده نشده و ازدیاد این پمپبنزینها خطرآفرین است که ما هشدارهای لازم را به مسؤولان دادهایم. قلیزاده؛ گفت: اگر با این پدیده مواجهه جدی نشود بهزودی دلالی مجوز جایگاههای تکسکو هم راه میافتد و شرایط هم بدتر میشود. رئیس صنف جایگاهداران کشور، با اشاره به مشکلات این جایگاهها، افزود: بعضی از این جایگاههای تکسکویی در اطراف فضاهای سبز شهری ساخته میشوند که باعث انتقاد مردم نیز شده است. قلیزاده؛ با بیان اینکه ساخت این جایگاهها حتی گاهی با گرفتن سهم از بازار توزیع بنزین و جایگاههای اطراف، باعث زیاندهتر شدن جایگاههای سوخت فعال میشود، عنوان کرد: قرار بود این جایگاهها در مناطقی از کلانشهرها که واقعاً با کمبود جایگاه مواجهاند و قیمت خرید زمین هم بالاست، ساخته شود اما حالا به نظر میرسد این طرح، همه شمول شده و شاهد رشد جایگاههای تکسکو در همه نقاط کشور هستیم. رئیس صنف جایگاهداران کشور، تصریح کرد: این طرح حتی در کلیات، مخالفان زیادی داشت و برخی معتقد بودند احداث جایگاههای کوچک با جایگاه تکسکو متفاوت است و بایستی الزامات جایگاه در آنها رعایت شود. وی خاطرنشان کرد: آمارهایی که درخصوص نیاز شهرها به این دست از جایگاهها گفته میشود مضحک است و با یک محاسبه ساده در مورد میزان توزیع سوخت و تقاضای موجود در آن شهر میتوان به بیپایه بودن این آمارها پی برد. نمایندگان ما در استانها برای اثبات این ادعاها تلاش میکنند و انجمن صنفی جایگاهداران، اگر لازم باشد این مسأله را با جدیت پیگیری میکند. رئیس صنف جایگاهداران کشور، گفت: افزایش جایگاههای سوخت بدون توجه به ضرورت عملیاتی و صرفاً براساس نمایش و شعار ارائه خدمت به مردم، نهتنها گرهگشای مشکلات و کاهش دغدغههای مردم و بخشخصوصی نیست بلکه موجب افزایش بار مالی به دولت، زیانده شدن جایگاههای سوخت فعال و اعتراضات بخشخصوصی میشود. وی ادامه داد: سرمایهگذاری جایگاههای سوخت بزرگ بسیار بیشتر و مسؤولیت آنها هم به طبع، سنگینتر است، ولی در بخش درآمدی، تفاوتی بین این دو نیست؛ لذا درخواست ما توقف این طرح و بازنگری و اصلاحات اساسی در این روند است. قلیزاده؛ در پایان اظهار کرد: ما در سالهای گذشته راجع به موقعیتهای جغرافیایی که نیاز به احداث جایگاه سوخت دارند، بررسی کردهایم و آمادگی ارائه مشاوره دقیق، همراه با حُسننیت به شهرداریها و سایر مسؤولان را داریم تا از هدررفت سرمایههای ملی و انحراف از اهداف جلوگیری کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.