اعطای دوباره امتیاز فعالیت گمرک اصلاندوز

وزیر ارتباطات تأکید کرد اعطای دوباره امتیاز فعالیت گمرک اصلاندوز توجه به نقاط محروم در حوزه فن‌آوری اطلاعات وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: ۱۴ پروژه فن‌آوری اطلاعات با ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش ایسنا، محمودواعظی در جریان سفر به اردبیل در جمع مردم شهرستان نمین در مسجدجامع […]

وزیر ارتباطات تأکید کرد

اعطای دوباره امتیاز فعالیت گمرک اصلاندوز

توجه به نقاط محروم در حوزه فن‌آوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: ۱۴ پروژه فن‌آوری اطلاعات با ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، محمودواعظی در جریان سفر به اردبیل در جمع مردم شهرستان نمین در مسجدجامع این شهر افزود: همزمان با هفته دولت پروژه‌های زیادی در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد که در اردبیل نیز ۱۴ پروژه به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به بهره‌برداری می‌رسد.

واعظی با بیان این‌که ارایه خدمات نوین اینترنتی به مردم مبنای کار وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات است، گفت: در این زمینه دولت برنامه‌ریزی منسجم و اساسی را پیش‌بینی کرده و رفته‌رفته انتظار می‌رود رضایت همه‌جانبه را در حوزه فن‌آوری برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که همزمان با هفته دولت وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات پروژه‌های بسیار مهم و تأثیرگذار را در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به بهره‌برداری می‌رساند، افزود: توجه به نقاط محروم در حوزه فن‌آوری اطلاعات از اولویت‌های مهم است که در این زمینه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برنامه‌ریزی مهمی را پیش رو دارد.

محمودواعظی اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای تیم وزارت‌خارجه ایران با ۶ کشور دنیا بسیار خوب بوده و در این زمینه بسیاری از تحریم‌های بانکی کشور برداشته شده و به مرور تحریم بقیه بانک‌های نیز برداشته می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات با ۶ کشور دنیا به موفقیت قابل‌توجهی دست یافته است، گفت: در این زمینه بسیاری از تحریم‌ها از جمله تحریم بیمه و نفت برداشت شده به طوری‌که می‌توانیم روزانه دو میلیون ۴۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم و به پول آن‌را نیز به سهولت در اختیار داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات بیان کرد: ۱۲ قطعنامه شورای حکام علیه ایران لغو شده و این یک دستاورد بسیار بزرگ برای ملت ایران بوده و ۶ قطعنامه نیز که علیه نظام‌جمهوری‌اسلامی ایران بود با مذاکرات قوی تیم هسته‌ای ایران لغو شد.

واعظی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت یازدهم ایجاد اشتغال برای جوانان است، افزود: در این زمینه تمامی وزرای دولت در حوزه خود مأمور شده‌اند که زیرساخت‌های اشتغال جوانان را فراهم کنند تا دغدغه اشتغال و ازدواج که مهم‌ترین مشکل جوانان است برطرف شود.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم شرایط ازدواج و اشتغال جوانان را در کشور فراهم کنیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شویم که نیاز است در این زمینه در استان‌ها نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود اقدامات اساسی انجام شود.

وی همچنین برای راه‌اندازی پژوهشکده فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات فاوا و کمک به ایجاد اشتغال و فروش محصولات تولید شده در شهرستان نمین از طریق ایجاد بازارهای خارجی در کشورهای آذربایجان و روسیه قول مساعد داد.

در ادامه فرماندار نمین هم در این مراسم با اشاره به این‌که از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۷۰ پروژه ی عمرانی و اقتصادی در شهرستان نمین به بهره‌برداری رسیده است گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

عبدالعلی‌پور اضافه کرد: با توجه به استقرار دانشکده مهندسی رایانه و فن‌آوری اطلاعات و همچنین ایجاد رشته‌های مهندسی مواد و نانوفن‌آوری در دانشگاه سبلان شهرستان نمین انتظار می‌رود که شعبه پژوهشکده ی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) در شهرستان ایجاد و نمین به عنوان پایلوت این پژوهشکده معرفی گردد.

توسعه سایت نسل چهارم اینترنت از اولویت‌های وزارت ارتباطات

محمودواعظی در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به سفر سال گذشته خود به استان اردبیل، گفت: در آن سفر افزایش و توسعه امکانات و زیرساخت‌های حوزه ICT استان اردبیل در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد این موضوع هستیم که حدود ۱۰۷ میلیارد تومان از طریق دولت و بخش خصوصی در استان اردبیل سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرهای پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر اینترنت نسل چهارم راه‌اندازی ‌می‌شود، افزود: توسعه سایت نسل چهارم اینترنت در استان اردبیل و سایر استان‌ها یکی از اولویت‌های برنامه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات است.

واعظی با بیان این‌که شبکه فیبر نوری استان اردبیل به ۹۵۰ کیلومتر توسعه‌یافته است، تصریح کرد: ظرفیت شبکه انتقال استان نیز حدود ۳ برابر افزایش داشته است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این‌که ظرفیت پهنای باند اینترنت در اردبیل از ۸ گیگ به ۶۰ گیگ ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: حدود ۳۸ سایت اینترنت نسل چهارم در این استان نصب شده است.

وی با بیان این‌که تا پایان امسال حدود ۱۷۰ میلیارد تومان در حوزه ICT استان اردبیل و تجهیز شهرهای استان به نسل چهارم و سوم اینترنت سرمایه‌گذاری می‌شود، اظهار امیدواری کرد: این سرمایه‌گذاری سبب ایجاد اشتغال در استان شده و با توسعه فضای ICT در استان شاهد حل مشکل بیکاری جوانان باشیم.

واعظی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۸۸ روستای استان اردبیل دارای اینترنت پرسرعت هستند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ۷۴۶ روستای دیگر استان اردبیل نیز به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اضافه کرد: دولت برخورداری تمامی روستاهای بالای ۱۵ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت را در دستور کار خود قرارداده است.

وی با بیان این‌که دولت در لغو امتیاز گمرک اصلاندوز اردبیل دچار اشتباه شده است، گفت: بنده به‌عنوان وزیر مسؤول کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان این امر را با جدیت پیگیر هستم تا این مصوبه اصلاح شود.

 

واعظی تأکید کرد: این گمرک برای مردم اردبیل از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و با رایزنی‌های انجام شده گمرک اصلاندوز، مجدداً فعال می‌شود.