جزییات نحوه تعامل پارک‌های علم و فن‌آوری با شهرک‌های صنعتی

در نشست مدیران حوزه پژوهش وزارتخانه‌های علوم و صنعت تشریح شد جزییات نحوه تعامل پارک‌های علم و فن‌آوری با شهرک‌های صنعتی نشست مشترک مدیران حوزه پژوهش و فن‌آوری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فن‌آوری و صنعت، معدن و تجارت با هدف بررسی تعامل پارک‌های علم و فن‌آوری با شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک، مشارکت در نمایشگاه […]

در نشست مدیران حوزه پژوهش وزارتخانه‌های علوم و صنعت تشریح شد

جزییات نحوه تعامل پارک‌های علم و فن‌آوری با شهرک‌های صنعتی

نشست مشترک مدیران حوزه پژوهش و فن‌آوری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فن‌آوری و صنعت، معدن و تجارت با هدف بررسی تعامل پارک‌های علم و فن‌آوری با شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک، مشارکت در نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فن‌آوری و اجرای طرح کارآموزی دانشجویان در بخش صنعت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در نشست بررسی تعامل پارک‌های علم و فن‌آوری با شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم در خصوص زمینه‌های همکاری بین شهرک‌های صنعتی و پارک‌های علم و فن‌آوری برنامه‌ریزی کنند.

همچنین توافق شد سازمان شهرک‌های صنعتی در خصوص شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فن‌آوری که تمایل به گسترش فعالیت و حضور در محدوده شهرک‌های صنعتی دارند، برنامه‌ریزی کند.

همچنین براساس تصویب این کارگروه، مقرر شد وزارت علوم نیازهای وزارت صنعت را برای تمام واحدهای آموزش عالی کشور ارسال کند که در نمایشگاه آخرین دستاوردهای دانشگاهی و صنعتی به نمایش گذاشته شده و از پژوهشگران مرتبط با صنعت در هفته پژوهش تقدیر شود.

براساس این گزارش، اعضای کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه موافقت کردند وزارت علوم تا پایان شهریورماه ۵ نفر را جهت دوره پسادکتری صنعتی و ۵ نفر را برای فرصت مطالعاتی در صنعت به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی کند.

 

همچنین در نشست کارآموزی دانشجویان در صنعت نیز توافق شد طرح جامعی در خصوص ضوابط و مشوق‌های لازم برای اجرای بهتر کارآموزی دانشجویان در صنعت تهیه شود و به مجلس شورای اسلامی و کارگروه اقتصاد مقاومتی ارسال شود.