شرکت‌های دانش‌بنیان با ابزارهای تحلیل بازار آشنا می‌شوند

توسط کریدور صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان با ابزارهای تحلیل بازار آشنا می‌شوند کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با ابزارهای تحلیل بازار کارگاه آموزشی را برگزار می‌کند. به گزارش مهر، کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان معاونت علمی و فن‌آوری، درصدد است تا کارگاهی آموزشی برای آشنایی شرکت‌ها با بازار […]

توسط کریدور صادرات

شرکت‌های دانش‌بنیان با ابزارهای تحلیل بازار آشنا می‌شوند

کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با ابزارهای تحلیل بازار کارگاه آموزشی را برگزار می‌کند.

به گزارش مهر، کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان معاونت علمی و فن‌آوری، درصدد است تا کارگاهی آموزشی برای آشنایی شرکت‌ها با بازار بین‌المللی برگزار کند. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با حمایت ۷۰ درصدی کریدور صادرات، در این کارگاه‌ها شرکت کنند تا بتوانند به راحتی و با آگاهی بیش‌تر محصولات دانش‌بنیان خود را صادر کنند.

مدیران و کارشناسان بخش بازرگانی شرکت‌های تولیدی و صادراتی از مخاطبان این دوره هستند.

در این دوره‌های آموزشی، روندهای تجاری در حوزه کالا و خدمات معرفی می‌شوند. همچنین ارایه تعرفه‌های بین‌المللی، روند واردات و صادرات کشورها، عرضه و تقاضای بین‌الملل، بازارهای جایگزین، آشنایی با نقشه تجاری (TradeMap)، آشنایی با نقشه دسترسی به بازار (Market Access Map)از دیگر مباحثی هستند که در این کارگاه ارایه می‌شوند.

بعد از اتمام دوره دانش‌آموختگان قادر خواهند بود تا میزان عرضه و تقاضای کالاهای صادراتی/وارداتی خود را در بازارهای جهانی اندازه‌گیری کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند قیمت‌های صادراتی کالاهای مورد نظر را ارزیابی و کشورهای رقیب صادرکننده کالاهای صادراتی خود را شناسایی کنند.

دانش‌آموختگان می‌توانند قوانین و مقررات تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای ورود به بازارهای هدف و مبادی صادراتی عمده را برای کالاهای وارداتی خود شناسایی کنند. از سویی کسب اطلاعات تماس خریداران کالاهای صادراتی با این کارگاه نیز امکان‌پذیر می‌شود.

 

این کارگاه توسط شرکت «هیراد» از کارگزاران کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان در هفتم شهریور ماه برگزار می‌شود.