مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان، گفت: هماکنون چندین فرآیندی که باعث کُند شدن روند واردات کامیونهای اروپایی شده بود، برطرف شده است. سازمان ملی استاندارد تمامی فرآیندهای خود را در این بخش اصلاح کرده و از سوی دیگر هم سازمان حفاظت از محیطزیست خدمات خود را در این بخش سه درصد کاهش داده است. […]
مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان، گفت: هماکنون چندین فرآیندی که باعث کُند شدن روند واردات کامیونهای اروپایی شده بود، برطرف شده است. سازمان ملی استاندارد تمامی فرآیندهای خود را در این بخش اصلاح کرده و از سوی دیگر هم سازمان حفاظت از محیطزیست خدمات خود را در این بخش سه درصد کاهش داده است. به گزارش از باشگاه خبرنگارانجوان، به گفته، صدرا… بمانا؛ مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان، استهلاک ناوگان فرسوده در کشور بسیار بالا است و بسیاری از این ناوگان در کشور نیازمند تعویض قطعه هستند که باعث افزایش هزینههای نگهداری آنها شده است. بمانا؛ این را هم گفت که برای نوسازی ناوگان باید به طور قطع تعدادی از ناوگانهای فرسوده از مدار خارج شوند. واردات کامیونهای دستدوم اروپایی و زیر سه سال ساخت از اوایل بهار ۱۳۹۹ کلید خورد، اما با گذشت یک سالونیم از آغاز این فرآیند، به دلیل پیچیدگیهای آییننامه واردات این نوع کامیون که در ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامههای پنج ساله ذکر شده، فرآیند ترخیص شش هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون دستدومی که ثبت سفارش شده بود، با مشکلات و موانع بسیار زیادی از جمله تأیید سازمان استاندارد، گمرک و اسقاط خودروها با مشکلاتی روبهرو شد که سازمان راهداری با رایزنیهایی که انجام داده بخشی از آنها رفع شده است. هماکنون یک هزار و ۵۰۰ دستگاه شمارهگذاری و سه هزار کامیون وارداتی ترخیص شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.