ابلاغ ممنوعیت ورود انواع شناور مستعمل به کلیه گمرکات

ابلاغ ممنوعیت ورود انواع شناور مستعمل به کلیه گمرکات لغو موافقت کلی با ورود انواع شناور مستعمل اعلام توسط سازمان توسعه ‌و تجارت اعلام و توسط گمرک ایران به کلیه گمرکات اجرایی جهت اجرا ابلاغ گردیده است. به گزارش مارین‌نیوز، مدتی پیش اخباری مبنی بر مجاز اعلام شدن واردات کالاهای دست دوم از جمله شناورهای […]

ابلاغ ممنوعیت ورود انواع شناور مستعمل به کلیه گمرکات

لغو موافقت کلی با ورود انواع شناور مستعمل اعلام توسط سازمان توسعه ‌و تجارت اعلام و توسط گمرک ایران به کلیه گمرکات اجرایی جهت اجرا ابلاغ گردیده است.

به گزارش مارین‌نیوز، مدتی پیش اخباری مبنی بر مجاز اعلام شدن واردات کالاهای دست دوم از جمله شناورهای مستعمل از سوی سازمان توسعه تجارت توسط خبرگزاری‌ها منتشر شد.

با انتشار این اخبار، در پی اعتراض سازندگان شناور، مارین‌نیوز در گفت‌وگوهایی به این موضوع پرداخت و کارشناسان و متخصصان نسبت به شفاف‌سازی عواقب این تصمیم هشدار دادند.

 

انجمن مهندسی دریایی ایران نیز به عنوان نماینده قشر عظیمی از جامعه دریایی کشور مکاتباتی نسبت به واردات این نوع کالا -شناورهای دست دوم اعم از چوبی، فلزی و فایبرگلاس- انجام و در نامه‌ای به ولی‌ا… افخمی‌راد رییس سازمان توسعه و تجارت صریحاً اعلام‌کرد: … در جهت شفاف بودن و رفع ابهامات از اذهان جامعه دریایی کشور و جلوگیری از سوء‌استفاده بعدی، دستور فرمایید نسبت به اصلاح آیین‌نامه فوق و درج خبر این اصلاحیه در سایت‌های خبری اقدام لازم صورت گیرد.‌ با ادامه پیگیری‌ها، نهایتاً ۲۰ مردادماه ۹۵ رییس سازمان توسعه و تجارت، در نامه‌ای به انجمن مهندسی دریایی ایران لغو موافقت کلی با ورود انواع شناور مستعمل را اعلام و تأکیدکرد: ‌…موضوع مذکور توسط گمرک ایران به کلیه گمرکات اجرایی جهت اجرا ابلاغ گردیده است.