شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن، اعلام کرد: فروش خودروی آن ۱۰٫۱ درصد در سال گذشته میلادی افزایشیافته و این شرکت برای دومین سال پیاپی بزرگترین خودروساز جهان نام گرفته است. بهاینترتیب فاصله تویوتا از نزدیکترین رقیب خود یعنی فولکسواگن آلمان بیشتر میشود. به گزارش مناقصهمزایده، این خودروسازی اعلام کرد: ۱۰٫۵ میلیون خودرو در ۲۰۲۱ بهفروش رسانده […]
شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن، اعلام کرد: فروش خودروی آن ۱۰٫۱ درصد در سال گذشته میلادی افزایشیافته و این شرکت برای دومین سال پیاپی بزرگترین خودروساز جهان نام گرفته است. بهاینترتیب فاصله تویوتا از نزدیکترین رقیب خود یعنی فولکسواگن آلمان بیشتر میشود. به گزارش مناقصهمزایده، این خودروسازی اعلام کرد: ۱۰٫۵ میلیون خودرو در ۲۰۲۱ بهفروش رسانده که شامل خودروسازیهای دایهاتسو و هینو هم میشود. فولکسواگن آلمان ۸٫۹ میلیون خودرو در همین دوره به فروش رساند یعنی پنج درصد کمتر از ۲۰۲۰ و پایینترین رقم طی دهساله گذشته. کمبود ریزتراشهها طی همهگیری کرونا زنجیرههای عرضه را مختل کرده و رقابت برای بهدست آوردن قطعات اساسی در میان سازندگان وسایل الکترونیکی را بالا بردهاست. بنابراین خودروسازان مجبور شدهاند تولید خود را پایین بیاورند. البته این شرکت ژاپنی بیشاز سایر خودروسازان از پس این بحران برآمده چون ژاپن، مقر این شرکت و بخشهایی از آسیا کمتر از اروپا تحتتأثیر قرار گرفتهاند. تویوتا اعلام کرده احتمالاً نمیتواند به هدف تولید ۹ میلیون خودرو در سالجاری که در ۳۱ مارس پایان مییابد، برسد و دلیل آن اختلالهای مرتبط با همهگیری کرونا خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.