تولید محتوا نمی‌تواند سفارشی باشد

  نصرا… جهانگرد گفت: تولید محتوا نمی‌تواند سفارشی باشد بلکه می‌بایست با به‌کارگیری خلاقیت و تسهیل مشارکت همه کاربران، حجم انبوهی از محتواهای فاخر را تولید کرد. به گزارش تسنیم، معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که رقابت جدید در اقتصاد دیجیتالی از آن کسانی است که مخاطب بیش‌تر مبتنی بر ذخایر تولیدی و بومی داشته […]

 

نصرا… جهانگرد گفت: تولید محتوا نمی‌تواند سفارشی باشد بلکه می‌بایست با به‌کارگیری خلاقیت و تسهیل مشارکت همه کاربران، حجم انبوهی از محتواهای فاخر را تولید کرد.

به گزارش تسنیم، معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که رقابت جدید در اقتصاد دیجیتالی از آن کسانی است که مخاطب بیش‌تر مبتنی بر ذخایر تولیدی و بومی داشته باشند، اظهارکرد: در فضای سایبری، ادبیات، اقتصاد و رقابت جدید ایجاد و بر پایه آن مأموریت‌های جدیدی نیز تعریف شده است.

وی افزود: در فضای دیجیتالی، دایره منافع و حاکمیت کشور‌ها با میزان رشد ذخایر داده‌ای به خط و زبان بومی و توان فن‌آوری آن کشور افزایش می‌یابد؛ گسترش دامنه حاکمیت هم به میزان گسترش کاربران در آن فرهنگ بستگی دارد.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات با بیان این مطلب که توسعه ذخایر داده‌های اینترنتی به خط و زبان بومی در فضای مجازی از اواخر دهه ۹۰ میلادی به عنوان یکی از سیاست‌های استراتژیک کشورهای توسعه‌یافته در دستور کار قرار گرفته است، تصریح‌کرد: سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران از آغاز دولت یازدهم، ایجاد نهضت تولید محتوای علمی، فاخر، اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه را در دستور کار خود قرارداده است.

او ادامه داد: بر همین اساس و تاکنون نیز زیرساخت‌ها و ابزارهای دسترسی فراوانی مهیا و زمینه آن فراهم شده تا تولید‌کنندگان محتوا، هر روز حجم گسترده‌ای از داده‌های فارسی را تولید و عرضه کنند.

 

جهانگرد تأکید کرد: در رقابت جدید، تولید محتوا نمی‌تواند سفارشی باشد بلکه می‌بایست با به‌کارگیری خلاقیت و تسهیل مشارکت همه کاربران، حجم انبوهی از محتواهای فاخر را تولید و در دسترس عموم قرارداد.