اوایل تابستان سال ۱۳۹۸ بود که نخستین خبرها از ورود پهپاد به پلیس راهنمایی و رانندگی منتشر شد. پهپادهایی که برای رصد و نظارت ترافیکی در محورهای مواصلاتی و راههای کشور به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی آمده بودند و در مواردی نیز استفاده از آن دوباره در رسانهها منتشر شد. مدتی است که از […]
اوایل تابستان سال ۱۳۹۸ بود که نخستین خبرها از ورود پهپاد به پلیس راهنمایی و رانندگی منتشر شد. پهپادهایی که برای رصد و نظارت ترافیکی در محورهای مواصلاتی و راههای کشور به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی آمده بودند و در مواردی نیز استفاده از آن دوباره در رسانهها منتشر شد. مدتی است که از این پهپادها که تحت یگان پهپادی فعالیت دارند، خبری نیست. موضوعی که از سردار سیدکمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، مورد پرسش قرار گرفت. هادیانفر؛ در گفتوگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت یگان پهپادی در پلیس راهور، گفت: یگان پهپادی ما در پلیس راهور فعال است و در محورهایی مانند خراسان، خوزستان و… که مشکلی بابت ایمنی پرواز در آنها وجود ندارد، فعالیت میکند. وی ادامه داد: البته عمده کارکرد این پهپادها در هنگام پیک سفرهاست، مثلاً ما حتماً در ایام نوروز از این پهپادها استفاده خواهیم کرد. یا در مورد اعزام اردوهای راهیان نور ما حتماً از ظرفیت نظارتی و کنترلی این پهپادها استفاده میکنیم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، درباره برنامه پلیس برای افزایش تعداد پهپادها و حوزه فعالیت آنها نیز، گفت: اتفاقاً طرح ما فراوانی پهپادی است و پیمانکار آن نیز در حال فعالیت است تا بتوانیم با استفاده از توان و دانش داخل کشور آن را تولید کنیم. سردار هادیانفر؛ با تأکید بر ضرورت استفاده از دانش روز در این پهپادها، اظهارکرد: من دنبال دوربینهایی هستم که بتواند بدون خطا او.سی.آر پلاکها را بخواند و دنبال آن هستیم که با منابع داخلی و ظرفیت داخلی آن را فعال کنیم. وی درباره اینکه آیا تا سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش پهپادها در کشور خواهیم بود یا خیر؟ اظهارکرد: یکسری موانع در انجام طرحهای بزرگ و اساسی وجود دارد که امیدواریم این موانع برداشته شود و ما بتوانیم هرچه زودتر این پهپادها را فعال کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.