آسیب‌های اجتماعی معلول بی‌عدالتی در تقسیم شغلی است

آسیب‌های اجتماعی معلول بی‌عدالتی در تقسیم شغلی است عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از این‌که آسیب‌های اجتماعی معلول نابرابری‌های اجتماعی است، تصریح کرد: نابرابری و بی‌عدالتی‌های اجتماعی باعث شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در جامعه و تقویت آن شده است. به گزارش خانه‌ملت، عباس‌گودرزی عامل مؤثر بروز آسیب‌های اجتماعی را بی‌عدالتی در تقسیم و توزیع فرصت‌های […]

آسیب‌های اجتماعی معلول بی‌عدالتی در تقسیم شغلی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از این‌که آسیب‌های اجتماعی معلول نابرابری‌های اجتماعی است، تصریح کرد: نابرابری و بی‌عدالتی‌های اجتماعی باعث شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در جامعه و تقویت آن شده است.

به گزارش خانه‌ملت، عباس‌گودرزی عامل مؤثر بروز آسیب‌های اجتماعی را بی‌عدالتی در تقسیم و توزیع فرصت‌های شغلی و امکانات مادی و معنوی در جامعه دانست و گفت: متأسفانه بی‌عدالتی باعث شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در جامعه و تقویت آن شده و گاهی نیز باعث از بین رفتن قبح آن‌‌‌ها می‌شود؛ درحالی‌که آسیب‌های اجتماعی با روح نظام اسلامی و در واقع هویت دینی و ملی ما سازگار نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با استناد به بند ۹ اصل سوم قانون اساسی، یادآور شد: هر چند این اصل به رفع تبعیض، بی‌عدالتی، توزیع عادلانه فرصت‌‌‌ها و امکانات مادی و معنوی اشاره دارد اما امروزه به این اصل بی‌توجهی شده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از رابطه بازی و بی‌عدالتی در جذب نیروی کار انتقاد کرد و ادامه داد: امروزه برخی جوانان به واسطه آشنایی با مسؤولان و مقامات و به نوعی با رابطه و پارتی‌بازی شاغل می‌شوند در حالی که جوانان تحصیلکرده زیادی در کشور داریم که پارتی نداشته و از فرصت‌های شغلی محروم می‌شوند که این موضوع اجحاف به حقوق ملت است.

معضل بیکاری متولی ندارد

گودرزی با انتقاد از این‌که معضل بیکاری متولی ندارد، افزود: متأسفانه بیکاری هیچ متولی واحدی ندارد و این موضوع برای ملت غیرقابل تحمل است؛ زیرا نبود یک متولی واحد منجر به رابطه بازی و بی‌عدالتی در جذب نیروی کار شده است.

لزوم تعیین متولی واحد برای رفع معضل بیکاری

وی بر لزوم تعیین متولی واحد برای رفع معضل بیکاری در کشور تأکید کرد و افزود: باید دستگاه و مجری واحدی در راستای جذب نیرو برای نهادها، شرکت‌ها و مراکزی که به دنبال جذب نیروی انسانی هستند مشخص و تعیین شود که جوانان تحصیلکرده بیکاری که پارتی ندارند بتوانند به راحتی شاغل شوند.

آسیب‌های اجتماعی معلول نابرابری‌های اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، با انتقاد از این‌که آسیب‌های اجتماعی معلول نابرابری‌های اجتماعی است، تصریح کرد: توجه به تأمین امکانات و استفاده برابر افراد جامعه از امکانات و فرصت‌های شغلی منجر به توسعه و گسترش عدالت در جامعه و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

برنامه‌های طراحی شده باید در جهت تحکیم بنیان خانواده باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم، طلاق را از دیگر آسیب‌های اجتماعی کشور دانست و در رابطه با عدم اعلام آمار آن، گفت: از آن‌جایی که طبق قانون اساسی تمامی برنامه‌های طراحی شده از سوی مسؤولان باید در جهت تحکیم بنیان خانواده باشد بنابراین هر فعل، اقدام و عملی که از سوی مسؤولان و دستگاه‌های ذی‌ربط در این رابطه متصادر می‌شود باید منجر به تحکیم بنیان خانواده شود، زیرا خانواده واحدی بنیانی است.

 

گودرزی افزود: البته اعلام و عدم اعلام آمار طلاق مشکلی از معضل طلاق رفع نمی‌کند باید دید که اعلام آمار آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق چه کمکی می‌تواند به تحکیم بنیان خانواده نماید، بنابراین بهتر است به جای این‌که تمامی اهتمام خود را در جهت اعلام آمار طلاق صرف کنیم، به دنبال راهکارهای مؤثر برای مقابله با این معضل باشیم.